2015. január 8.

Csülkös bableves

Igazán klasszikus étel, megunni egyszerűen nem lehet ☺ Fejtett babot minden évben teszünk a fagyasztóba. Jó kis nyári program kifejteni a babot, főleg ha a télen belőle készülő finomságokon jár közben az ember esze.



Ha bableves, akkor utána mindig valamilyen kelt tésztaféle, rizskoch vagy palacsinta következik nálunk. Ezért nem szoktunk levesbetétet tenni, csak a bab + a sárgarépa meg persze a csülök / kolbász a levesbetét. Ha mégis, akkor csipetkepárti vagyok ☺
 Miután egy jó puhára főtt remegős füstölt csülök sem megvetendő, a szokásos kolbász helyett most ezzel, illetve a főzőlevével készült el a levesünk:

Hozzávalók:

1 hagyományosan füstölt csülök
½ kg fejtett bab (vagy persze szárazbab)
3 db sárgarépa nagyobb darabokra vágva
2 fehérrépa még nagyobbra vágva, hogy kiszedhető legyen
1 nagyobb fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
pirospaprika
tárkony
frissen őrölt bors
tejföl a tetejére
chili olaj a tányérban, vagy chili a levesbe bele, ha mindenki szereti


A hagymát egy kevés sertészsíron üvegesre dinszteltem, majd a tűzről levéve beletettem a pirospaprikát. Felöntöttem a csülök főzőlevével és beletettem a fokhagyma gerezdeket és a babot. Amikor ez már kissé megpuhult, akkor tettem hozzá a répákat.

Készre főztem az egészet, a szárított tárkonyt pedig az utolsó pillanatban tettem bele, amikor már el is zártam a gázt. Fedővel letakartam és pár percig pihentettem.Tálaláskor ki-ki ízesítette a saját kedve szerint: tejföllel, chili olajjal, ecettel, ahogy tetszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése