2014. október 28.

Tökös-almás csirkemell Blogkóstolóra

Újra Blogkóstoló immáron a 19. forduló és most én vagyok a házigazda ☺ Egy szép kerámia csuporból az Őrült Szakács blogját sikerült magamnak bal kézzel kisorsolnom. Hurrá, örültem neki, mert igazán őrülten jó ételeket készít.



A tomboló sütőtök szezonban adja magát, hogy valamelyik „tökös” de nem túl tökölős ételét válasszam ki. Végül erre esett a választásom, mert ez körettel komplett ebédnek ígérkezett. A tökmagos rizst pedig szeretjük, szoktam készíteni hasonlót.

Hozzávalók (2 adag) :

½ csirkemell filé nagyon vékonyra felcsíkozva
sütőtök – egy 7-8 cm átmérőjű töknyak volt, a sonkatök felső része
1 db nagyobb Idared alma
chilipehely
színes bors frissen őrölve
méz
balzsamecet

A rizshez:
1 marék tökmag
1 bögre Basmati rizs
1 teáskanál tökmag olaj
petrezselyem


Először a rizst készítettem el: a tökmagot kevés semleges olajon megpirítottam, egy kevés tökmag olajjal ízesítettem, majd ment rá a rizs. Átforgattam és 2-szeres mennyiségű vízzel felöntöttem, sóztam. Amikor felforrt, fedővel letakartam és nagyon kicsi lángon keverés nélkül 12 perc alatt készre főztem.
Hagytam fedő alatt pihenni, majd villával fellazítottam és ekkor kevertem hozzá a felaprított petrezselyem zöldet.

A csirkemell csíkokat forró olajra dobva jó alaposan megpirítottam. Szórtam rá sót és őröltem rá borsot és chilipelyhet. A tököt Julien-re szeleteltem, az almát pedig előkészítettem, de még nem hámoztam meg, nehogy megbarnuljon.
Amikor a csirke már jó volt, hozzátettem a tököt. Óvatosan kevertem, inkább rázogattam a serpenyőt, de így is kicsit összetöredezett a tök. Sebaj, az íze tökéletes volt, főleg ott, ahol egy kicsit odakapott.

Ez pár perc volt mindössze, közben az almát is felszeleteltem és a serpenyőbe tettem. Átforgattam éppen csak, majd 1 evőkanál mézet és kb. ugyanannyi balzsamecet krémet csorgattam rá. Még egy keverés és kész is volt.
A rizst villával mégegyszer fellazítottam és már tálaltam is.

Finom volt, az édes és savanyú a csípős-sóssal tökéletes.  Nem lett olyan szép mint Csabáé, de hát... annyi baj legyen ☺

2 megjegyzés: