2014. október 22.

Sajtos zöldségleves tökös gombóccal

Az előző nap fűszerekkel megvadítva megsütött sütőtök egy részéből úgy gondoltam, egy extra levesbetétet készítek. Kicsit gnocchi, kicsit vajas galuska, a lényeg a benne lévő tök.


A leves, amibe ezek a szépséges narancssárga golyóbisok belekerültek, egy egyszerű zöldségleves volt. Belevalóként ami akadt... sárgarépa, fehérrépa, szárított gomba, brokkoli.
A habarás helyett pedig a maradék Gorgonzola sajtot tettem bele. Így lett krémes és egészen egyedi a levesünk.

Hozzávalók:

zöldségleves tetszés szerint ragu szerűen elkészítve, ha van húslevesünk, azzal még finomabb, de egy kocka is megteszi.
kakukkfű
snidling bőséggel



A tökös gombóchoz:

sütőben sütött tök teljesen kihűtve és villával szétnyomkodva
kis darabka vaj
liszt amennyit felvesz, kemény ne legyen (kb. gnocchi állag)

A  megformázott kis gombóckákat a forrásban lévő levesbe eresztettem. Néhány perc elteltével már fel is bukkantak, vagyis megfőttek.
Ekkor tettem bele a kis darab Gorgonzola sajtot a levesbe és nagyon kicsi lángon óvatosan kevergetve megvártam, amíg felolvad.
Szemet gyönyörködtető és szívet melengető lett.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése