2014. október 13.

Alma háromszor - pikáns szósz extrákkal

Ennek a mártásnak a pikantériáját nem csak a fűszerezés adja. Az alma 3 féle állagban, állapotban szerepel benne, ami kellőképpen érdekessé, összetetté teszi. Ráadásul az édes-sós-savanyú-csípős arányának megváltoztatásával könnyedén desszertté vagy sült hús kísérőjévé tehető. Csak úgy magában sem utolsó...



Hozzávalók:

5 db Jonathan alma
½ csomag vaniliás pudingpor
reszelt citromhéj és a levéből egy kevés
tej
vaj
cukor
chilipehely
színes bors frissen őrölve
fahéj
garam masala
almaszirom (kész szárított almaszeletek)

Egy kevés vajat felmelegítettem és beleszórtam a reszelt citromhéjat, egy késhegynyi őrölt fahéjat és garam masalát. Csipet sót is adtam hozzá és jól elkevertem.
Az almákból 4 darabot nagy lyukú reszelőn lereszeltem és azonnal tettem a fűszeres vajra. Felöntöttem vízzel, csak olyan 1 dl mennyiséggel egyszerre és hagytam főni. Közben a pudingport tejjel csomómentesre kevertem.



Az almáknak elég pár perc és már mehet is rá a tejes – pudingporos keverék. Amint felforrt elkezdett sűrűsödni, ezért a kívánt állagot tej további hozzáadásával állítottam be. Tekertem rá egy kis chilipelhyet és színes borsot és ekkor cukroztam meg. Az alma elég édesnek tűnt, azért csak 1 teáskanál cukrot tettem bele. Az alma savanyúságától függően mehet bele egy pár csepp citromlé is.

Itt kell eldönteni, hogy milyen célra is szánjuk a mártást. Ha pohárdesszert lesz, akkor elbír még egy kis cukrot.
Ha csatni szerű, akkor mehet a csípősség és a sósság, savanyúság hangsúlyozása.


Amint beállítottam az egyensúlyt, az utolsó almát is lereszeltem és nyersen belekevertem a mártásba. Ezután nem főztem már tovább.
Tálkába téve a tetejére állítottam néhány szelet almaszirmot.


4 megjegyzés: