2014. szeptember 29.

Lazacos – cukkinis maccheroni

A füstölt lazac és a cukkini nagyon jó párosítás, tésztával kiegészítve pedig komplett, pazar lakomát készíthetünk belőle. Egy kis kaporral még megbolondítjuk és kész is – ráadásul nem is kell órákat a konyhában tölteni.



Hozzávalók:

25 dkg rövid durum tészta – most maccheronit használtam
1 cs (10 dkg) szeletelt, hidegen füstölt lazacfilé
3 db vékony saláta cukkini
½ citrom leve
1 gerezd fokhagyma
½ hegyes-erős paprika
1 csokor friss kapor
frissen őrölt szines bors

A cukkinit hajszál vékonyra szeleteltem és rögtön meglocsoltam a citromlével. Hagytam állni egy rövid ideig, amíg az erős paprikából is leszeltem kb. egy fél darabot.


 A tésztát feltettem főni lobogó sós vízben.

Közben olivaolajon kicsit hevítettem a vékonyra szeletelt fokhagymát és már ment is rá a cukkini Nagy lángon gyorsan pirítottam sütöttem, közben sóztam és egy kevés borsot is őröltem rá.

Amikor elkészült (néhány perc csak, mert nem akartam plöttyre puhítani) hozzádtam a felszeletelt lazac filét. Ezzel már nem kell főzni, csak annyi ideig legyen a serpenyőben, hogy át tudjon melegedni.

Közben a tészta is majdnem elkészült, a főzőléből néhány kanállal a cukkinis alaphoz kanalaztam, a tésztát pedig leszűrtem.

Gyorsan összeforgattam a kettőt, megszórtam a felaprított friss kaporral, jól összeráztam és azon melegében tálaltam.


Lehet parmezánt reszelni rá, de nekem az most nem hiányzott, elég gazdag ízek kerekedtek ki így is belőle. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése