2015. augusztus 31.

Cukkinis pite

Jókora cukkinikre sikerült szert tennem és a konyhai robotgépünkhöz is beszereztünk egy ázsiai szeletelő betétet, ami gyönyörű Julien-re szeletel. Adta magát a dolog... ezek a cukkinik egy pitében fogják végezni.



A quiche vagy pite klasszikus, vajban gazdag omlós tésztája helyett egy joghurtos  változatot készítettem:

20 dkg finomliszt
3 – 4 dkg sertészsír
só ízlés szerint 1-3 csipetnyi
½  cs.sütőpor
½ citrom leve
2 – 4 evőkanál joghurt (sűrű, görög fajta, mondjuk a lengyel Bakoma), vagy tejföl hogy összeálljon és gyúrható legyen.

Minimum  fél órát, de akár 1 napot is hagyhatjuk a hűtőben pihenni.

A töltelékhez:
2-3 db közepes cukkini
10 -15 dkg reszelhető sajt
1 piros kápia vagy kaliforniai paprika
1 db zöldfűszeres Medve vagy Camping tömlős krémsajt
1 tojás
néhány evőkanál tejföl

A cukkinit felszeleteltem és sóztam, hagytam állni, majd jól kinyomkodtam a levét..
 A tésztát kinyújtottam és kibéleltem vele a piteformát (kb. 28 cm-es). Sütőpapírt tettem a tésztára és megpakoltam kavicsokkal. Így ment be a 180ºC-os sütőbe 15 percre. Ekkor levettem róla a kavicsokat a papírral együtt és még 5-10 percig sütöttem, hogy színt kapjon.


Közben elkészítettem a tölteléket.
A formában a tésztára először a reszelt sajtot szórtam rá. Ez megakadályozza a tészta elázását.


A felszeletelt cukkinit elhelyeztem a piteformában. A tojást, krémsajtot és a tejfölt robotgéppel jól elkevertem és a formába öntöttem. Végül a felcsíkozott paprikát szétosztottam rajta.


Visszatettem a sütőbe még 35-50 perc kellett neki. Figyelni kell, mennyire szilárdul meg a töltelék. 


Ha ugyanez a mennyiség a nagyobb, 32 cm-es formába kerül, akkor vékonyabb lesz a pite és kevesebb idő alatt elkészül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése