2014. április 28.

Tonhalas avokádós penne

Megint tésztanap van ☺ amit nem bánok... tonhallal, avokádóval jó kaprosan és citromosan gondoltam elkészíteni a mai ebédet. Már menet közben látszott, hogy ez nem lesz egy igazán fotogén alkotás, de sebaj... az ízek mindenért kárpótoltak.



Hozzávalók (2 adag):

25 dkg penne durumtészta
1 érett avokádó
1 gerezd vékonyra szeletelt fokhagyma
1 teáskanál vöröshagymakrém
1 tonhaltörzs olajban – a chilis Franz Jozef márkájút használtam
1 citrom héja csíkokra szelve vagy reszelve
½ citrom leve vagy lime lé
1 evőkanál krémjoghurt vagy telföl
apróra vágott kapor jócskán

A tésztát sós vízben feltettem főni. 10 percet adtam neki (eggyel kevesebbet, mint ami a csomagoláson fel volt tüntetve) és ezalatt pont elkészült a tonhalas – avokádós feltét.

A tonhal olajából egy kanálnyit + egy kevés olivaolajat tettem egy lábasba, beletettem a szeletelt fokhagymát és a vöröshagyma krémet, majd a meghámozott és felszeletelt avokádót is. Sóztam, rádobtam a citromhéjat, meglocsoltam a lime lével és éppen csak felforrósítottam, már ment is rá a joghurt. Jócskán tettem bele a fagyasztott aprított kaporból is.

Közben a tészta vize már alkalmassá vált a mártáshoz való felhasználásra, így 3-4 evőkanállal hozzá is adtam és néhány percig forraltam.

A tésztát leszűrtem, beleforgattam a mártásba, rátettem a lecsöpögtetett tonhalat és csak rázva, dobálva kevertem össze. A tonhal – bármit írjanak is rá – sajnos annyira puha, hogy pillanatok alatt miszlikbe hullik... ezért óvatosan kell már ilyenkor bánni az étellel. Olyan szép nagy tonhal darabokat, amit olyan ügyesen ráaplikálnak a konzervek dobozára csalogató fotóként... nos, olyanokat még nem sikerült találnom.

A tonhalban lévő chilit díszítésként használva tálaltam fel a tésztát.

Az íze abszolút hibátlan lett, annyira nem csúnya persze és igazából mégis csak ételről és nem fotómodellről van szó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése