2014. április 6.

Fűszervajas csirkemell

A minap olvastam a Facebook valamelyik csoportjában a házi fűszeres vajról és akkor jutott eszembe, hogy tavaly nyárról ott figyel a fagyasztóban egy igazi nyári ízorgiát felvonultató saját készítésű fűszervaj. Görög bazsalikomból, görög kezeletlen héjú citromból és a görög nyaralás minden emlékéből összegyúrt csodás vajjal készült a mai ebéd



Hozzávalók:

csirkemell filé
fokhagyma granulátum
só 
basmati rizs
citromos-bazsalikomos fűszervaj minden mennyiségben.
olivaolaj és libazsír

A fűszeres vaj készítéséről itt már írtam, mint a bazsalikom tartósításának egyik nagyszerű módja.

A csirkemell szeleteket kb. 1 órával a sütés előtt kivettem a hűtőből, hogy kicsit melegedjenek és sóval és fokhagyma granulátummal megszórtam őket.

A basmati rizst olivaolajon és egy kevés bazsalikomos vajon átkevertem,. majd sóztam és 2-szeres mennyiségű vízzel felöntöttem. Fedővel lefedve, nagyon kis lángon, kevergetés nélkül 12- perc alatt készre főztem. Villával fellazítottam, tettem rá még egy keveset a fűszervajból és hagytam a fedő alatt pihenni.

A csirkemell szeleteket libazsír és olivaolaj keverékén pirosra sütöttem, majd egy tálba tettem, ahol azonnal ment rá a hideg fűszervaj. Már a látvány is csábító volt, ahogy ráolvadt és felszabadultak a csodás friss illatok. 

A fűszervajas rizzsel tálaltam, mert ha már lúd, akkor legyen kövér. Ma minden a citromról és a bazsalikomról szólt.

2 megjegyzés: