2014. április 16.

Édesköményes tejszínes tészta

Nagyon szeretem az édesköményt ☺ Az egyik legjobb elkészítési módja egyúttal a legegyszerűbb is. Kevés hozzávalóval különleges ízű tésztaételt készíthetünk és mindössze szűk fél óra alatt kényelmesen el is készültünk az ebéddel.



Hozzávalók:

25 dkg széles metélt, vagy más hosszú durum tészta
1 édeskömény gumó
1 teáskanál vöröshagyma krém vagy friss zöldhagyma felkarikázva
1 gerezd fokhagyma
1 citrom héja
½ citrom leve
1 doboz 200 ml-es tejszín
durvára őrölt édeskömény mag
zöld chili pehely
1 marék tökmag szárazon megpirítva
reszelt parmezán a tálaláshoz

Az édesköményt vékonyra szeleteltem, azt a kevés zöldjét, ami volt rajta, gondosan félretettem. A serpenyőben felmelegítettem egy kevés oliva olajat, ment rá a vöröshagyma krém és a vékonyra szeletelt fokhagyma. Egy-két kavarás és már rá is tettem az édesköményt. Pirítottam eleinte folyadék nélkül. Sóztam, megszórtam az édeskömény maggal és a chili pehellyel, majd egy kevés vizet adtam hozzá. Ekkor reszeltem bele a citromhéjat.

Amikor a kívánt állagú lett az édeskömény, akkor ráöntöttem a tejszínt, hozzáadtam a citromlevet és összerottyantottam.


A tésztát közben sós vízben az előírtnál 1-2 perccel kevesebb ideig főztem. A főzővízből 2-3 evőkanálnyit a mártáshoz adtam, a tésztát leszűrtem és beleborítottam a mártásba. Kevertem és hagytam rotyogni, így a tészta készre  fogkeményre – tudott főni.

Tálaláskor megszórtam a pirított tökmaggal és az édeskömény zöldjével díszítettem.

Reszelt parmezánnal lehet még turbózni a tányéron.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése