2014. április 23.

Cukkinis színes fülecskék

Ezek a színes fülecskék (orecchiette) nagyon jópofa dél-olasz durumtészták. Olyan ételt gondoltam ki nekik, ahol látszanak teljes szépségükben, így született meg ez a könnyű cukkinis tésztaétel:


 Hozzávalók:

25 dkg orecchiette tészta (vagy más rövid tészta)
1-2 cukkini
3-4 db szardella filé
2 gerezd fokhagyma
1 citrom reszelt héja
½ citrom leve
8-10 darab óriás kapribogyó (kaprigyümölcs)
friss, durvára vágott petrezselyem
vékonyra szelt pecorino sajt

A tésztának 13-14 perc kell, hogy fogkeményre főjön, így először ezt tettem fel sós vízben.

A cukkinit csíkosra hámoztam, magjait most eltávolítottam.
A szardella filét olivaolajon elkezdtem olvasztani. Amikor ez megtörtént, hozzátettem a vékonyra szeletelt fokhagymát és már dobtam is rá a felszeletelt cukkinit. Gyorsan átkevertem, ráreszeltem a citromhéjat, majd mikor a cukkini kicsit megsült, ráöntöttem a citromlevet és mellé tettem a feldarabolt kapribogyót. Néhányat meghagytam a díszítéshez.

A tészta főzővizéből átkanalaztam a cukkinire jó néhány evőkanálnyit, beleszórtam a petrezselymet és visszatettem a tűzre.

A tésztát leszűrtem, beleforgattam a cukkinis egyvelegbe és az edényt rázogatva jól összeforgatva egyesítettem az ízeket.


Tálaláskor petrezselyem levéllel, néhány egyben hagyott kapribogyóval és a zöldséghámozóval vékonyra szeletelt pecorino sajttal díszítettem, illetve ízesítettem.
Az óriás kapribogyó igazából nem is bogyó, hanem egy virág bimbója. Itt olvasható róla néhány érdekesség.

2 megjegyzés: