2014. január 27.

Zöldségragu vajas galuskával

A vajas galuska volt a lényeg – ezt szerettem volna enni, mert régebben sokszor volt, de valahogy feledésbe merült. Egy egyszerű mezei tejfölös – tárkonyos zöldségragu leves lett az alap, ebbe kerültek a snidlinges vajas galuskák.




Hozzávalók:

sárgarépa, fehérrépa, zeller tetszőleges arányban
néhány apró rózsa brokkoli (csak mert éppen volt itthon)
vöröshagyma, vagy hagymakrém
1 gerezd fokhagyma
petrezselyem
tárkony
provence-i fűszerkeverék
3 szem szegfűbors
frissen őrölt szinesbors
kevés chili pehely
kevés kurkuma (inkább a színe miatt most)
tejföl
1 tojás
liszt (kukorica + búza finomliszt)
snidling
vaj

Elkészítettem a zöldséglevest – olivaolajra rádobtam a vékonyra szeletelt fokhagymát, a hagymakrémet és a felszeletelt zöldséget, pirítottam egy keveset, majd felengedtem vízzel. Beleszórtam a zöldfűszereket, a szegfűborsot, borsot, sót, kurkumát és a petrezselymet. Hagytam főni, közben elkészítettem a vajas galuskát:

1 tojást felvertem, 1 szeletke vajat belekevertem (20 dkg-os vajból ½ cm-es szelet kb.) sóztam, szórtam bele fagyasztva szárított snidlinget és 1 evőkanálnyi kukoricalisztet. Villával elkezdtem kidolgozni, innentől már búza finomlisztet tettem bele, annyit, hogy nokedli állaga legyen.

Amikor a zöldségek már megpuhultak a kíván állagúra, akkor kávéskanállal beleszaggattam a galuskákat a levesbe. Néhány percig főztem, majd a símára kevert 1 nagy evőkanálnyi tejfölt belekevertem és összeforraltam.

Tányérba szedve megszórtam egy kevés durvára aprított petrezselyemzölddel.

2 megjegyzés:

  1. Csuda jól néz ki :) Egyébként is imádom ezeket a színes, zöldséges csodákat :)

    Kérlek nézz be hozzám, játékra invitállak :)

    VálaszTörlés