2014. január 18.

Csülkös gulyás

Hétvége van és ilyenkor azért főszerepet kap a hús. Ez azonban semmiképpen nem egy hagyományos gulyásleves, sertéscsülökből készült és egy kicsit más a fűszerezése. 



Hozzávalók:

1 sertés csülök (nem füstölt!)
1 kis fej vöröshagyma nagyon apróra vágva
2 gerezd fokhagyma egészben
3 közepes burgonya
3 közepes sárgarépa
4 mokkáskanál pirospaprika
chilipehely vagy egész szárított chili ízlés szerint
Worchester szósz
őrölt kömény
1 evőkanál sűrített paradicsom
fehérbors

A vöröshagymát sosem pirítom barnára, a könnyebb emészthetőség miatt először leforráztam, majd egy kevés zsíron üvegesre sütöttem. Mehet rá a felkockázott csülök és a fokhagymák, majd gyakori keverés mellett kérgesítettem a húst. Jöhet a sűrített paradicsom, pirospaprika, chili, kömény, Worchester szósz (ezt mindig alaposan rázzuk fel!), fehérbors és só és egy kevés víz. Fedő alatt a vizet folyamatosan pótolva félkészre puhítottam a húst. Ekkor öntöttem fel vízzel, beletettem a felkockázott burgonyát és sárgarépát és további Worchesterrel, illetve sóval, köménnyel ízesítettem és fedő alatt készre főztem. 

Nem hagytam túl bő lére, friss kenyérrel akár egy tartalmas egytál étel is lehet.
baracklekváros bukta, egy finom palacsinta, vagy akár egy jó kis fánk azonban tökéletes második fogás lehet hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése