2016. április 21.

Bulgur piláf harisszával és sárgabarackkal

Igazi GoodFood ☺ a látványába szerettem bele először. A Lássunk világot a konyhában játék 5. fordulójára készült ez is, melyben a Habverő és Fakanál blogon most az arab világ ízei közül kellett választani. Eredetileg köretként funkcionálna, de olyan finom lett, hogy csak úgy magában ettem, egy kis saláta elég volt mellé. Egyébként, ha mégis, akkor egy szelet citromos sült vagy párolt halfilé jöhet mellé.


Hozzávalók:

1 kis csésze (2 dl ) bulgur
1 szál sárgarépa
5 dkg aszalt sárgabarack
1 kis salotta hagyma
½ liter csirkeleves vagy zöldség alaplé
1 mk. őrölt római kömény
1 – 2 mk. harissza fűszerkeverék (ki mennyire szereti csípősen)
frissen őrölt fekete bors
1 csokor petrezselyem zöld

A sárgabarack és más, édes gyümölcsfélék használata sós ételekben a keleti konyhákban megszokott. A csípős íz pedig tökéletessé teszi a harmóniát, érdemes kipróbálni.
Olivaolajon megfonnyasztottam a vékonyra szeletelt salotta hagymát, majd rögtön rádobtam a nagy lyukú reszelőn lereszelt sárgarépát. Egy kicsit kevergetve pirítottam, majd hozzáöntöttem a bulgurt is és átforgattam, hogy az olaj bevonja a szemeket. Felöntöttem a csirkelevessel és fedő alatt kis lángon főztem. Kb. 10 perc után beletettem a negyedekre darabolt sárgabarackokat is. Tovább főztem, amíg az edény aljáról el nem tűnt az összes folyadék.
Ezután lefedve további 5-10 percig hagytam a gőzében állni.



Tányérra halmoztam és ettem mellé egy friss levelekből álló vegyes salátát. Tökéletes ebéd volt.
Még több marokkói recept itt 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése