2016. március 4.

Jégcsapretek saláta

A tél végi szűkös kínálatból most a jégcsapretket választottam. Ez is és a nagy fehér gömb alakú sörretek is elég jól használható, ahogy tapasztaltam, kisebb a lutri, mint a piros hónapos retkekkel. Ott nagyobb eséllyel van pudvás vagy vízzel szétrepesztett.


Sárgarépával és finom mogyoróhagymával (vagy más, lágyabb saláta hagymával) már pillanatok alatt szemet is gyönyörködtető salátát tudunk összerakni.

Hozzávalók:

jégcsapretek
sárgarépa
salotta (mogyoróhagyma)
citromlé
sumak
frissen őrölt feket bors
fokhagyma por
hidegen sajtolt repceolaj
petrezselyem vagy bazsalikomlevelek a tetejére

Először a hagymát szeleteltem fel hajszál vékonyra, megsóztam, meglocsoltam egy kis citromlével és megszórtam sumakkal.
A répát és a retket is meghámoztam, majd ugyanolyan vékonyra legyalultam belőlük egy adagot. A hagyma tetejére halmoztam, megszórtam a fűszerekkel, majd kézzel összekevertem. 4-5 percet állt, utána még egy forgatás és mehetett rá az olaj, végül a fagyasztva szárított bazsalikom levelek.

Ennyi az egész ☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése