2015. november 22.

Ököruszály és velőscsont leves

Gyerekként el nem tudtam képzelni, mi lehet ez? Még rejtélyesebbnek tetszett, mint az orjaleves ☺ Nos, ma már annyira sűrűn nem találkozunk az elnevezéssel a hétköznapokban, és azt hiszem, a marhafarok sem terem meg minden hentesnél vagy szupermarketben. Ezzel fel is lebbentettem a fátylat, nem másról van szó, mint egy klasszikus, finom marhahús levesről,  amit az állat ízletes csontos-cupákos farkából készítünk.



Itt a velőscsont miatt eltekintettem a farkak sütésétől, az egészet hagyományos csontleves főzési módszerrel készítettem.
Biztosra veszem, hogy mindenkinek megvan a maga jól bevált húsleves receptje a belevalókat illetően. Ezért az alábbi felsorolásból sem kötelező mindent beletenni. Ez a leves így készült:

Hozzávalók:

1 marhafarok feldarabolva az izületeknél
2 db velős csont
2 db paszternák
2 db sárgarépa
1 kisebb zellergumó
1 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 csokor petrezselyem
1 szerecsendió virág
jó pár szem egész fekete bors
cérnametélt


Először a farok darabokat tettem fel főni. Hosszú időre számítsunk, már reggel hozzá kell látni, ha ebédelni szeretnénk belőle.
Bőségesen lepje el a víz, mert sok el fog főni belőle és a végén egy igazán tömény, ízbomba leves lesz belőle.
5 liter vízzel tettem tehát oda és folyamatosan szedtem a habját, egész délelőtt. Amikor felforrt, egészen kicsire állítottam a gázt, csak gyöngyözzön.
Kb. ½  óra múlva tettem mellé a velőscsontokat, melyeknek 2 végét alaposan bekentem sóval és hagytam úgy állni.


Továbbra is egészen kis lángon főztem és folyamatosan haboztam. Sóval és a teatojásba tett borssal, szerecsendió virággal már megfűszereztem.
Majd’ 3 óra elteltével azért már kezdett alakulni, ekkor bezöldségeltem.


Amikor elkészült, kiszedegettem a csontokat, a húsos részeket és a zöldségeket. A levest átszűrtem és cérnametélttel tálaltam.
A velőscsontot fokhagymás pirítóssal, míg a cupákos húsfalatkákat és a főtt zöldségeket majonézes tormával jóízűen elfogyasztottuk. Ez így ki is tett egy komplett ebédet, más már nem kellett utána.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése