2015. november 25.

Karibi babos kókuszos rizs

Hugh Fearnley Whittinstall szerint a 3 jó dolog....  és tényleg ☺ Ez az étel önmagában is laktató, de persze köretként is ehetjük. Nekem inkább egy jó saláta passzolt hozzá és elég is volt ebédre. Babból kétfélét használtam, mert a fekete babból nagyon kevés volt már csak. Így még szinesebb, izgalmasabb lett. A kókuszos – szegfűborsos ízek pedig.... önmagukért beszélnek.


Hozzávalók:

1 bögre (200 ml) hosszú szemű rizs
1 marék főtt fekete bab vagy vörösbab
1 kis doboz főtt borlotti vagy tarka bab
2 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
1 teáskanál vöröshagymakrém
165 ml kókusztej
kakukkfű bőségesen
szegfűbors egészben
rózsabors egészben
frissen őrölt fekete bors
friss petrezselyem zöldje a tetejére


Olivaolajat hevítettem és először az egész borsokat dobtam bele. Pár keverés után  megfuttattam benne a felszeletelt fokhagymát és a hagymakrémet is.
Felöntöttem dupla mennyiségű folyadékkal, vagyis a 165 ml kókusztejjel és 235 ml vízzel. Beleszórtam a kakukkfüvet, borsoztam sóztam.


Kb. 12 -15 perc alatt megfőtt (konkrét rizstől függően) teljesen magába szívta a rizs a folyadékot. Fedő alatt pihentettem még egy ideig, majd villával fellazítottam és  a kétféle babot hozzákevertem.


Ennyi és nem több, egyszerűen nagyszerű. Sokszor elégséges egy ilyen ebéd, hogy mást ne mondjak, így karácsony előtt például ☺


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése