2015. november 16.

Bécsi tarka kuglóf

Ez a kevert tésztás változat nekem az igazi kuglóf. Ausztriában szállodákban a reggeli kávé mellé.... mindig nagyon szerettem -  szeretem. A korábban készült kelt kakaós változat inkább  kalács formában elkészítve tetszene. Külsőre hasonlít a kettő, de mind állagban, mind az elkészítési módban teljesen más. 



Ezt a receptet a Bécsi konyha című könyvből választottam, némi eltéréssel és a mennyiségeket megfelezve pont a kicsi (17 cm átmérőjű) kuglóf formához való lett.  Bécsi kuglóf címen egyébként végtelen variáció kering, szóval itt sem sikerült kiderítenem, melyik lehet az igazi.

Hozzávalók:

2 egész tojás szétválasztva
17 - 20 dkg finomliszt (ez a -tól -ig egy kicsit a lágyságán változtat)
10 dkg szoba hőmérsékletű vaj
1,5 dl langyos tej
10 – 15 dkg porcukor (ízlés szerint)
1 csomag vaniliás cukor
reszelt citromhéj
fél marék mazsola
½ csomag sütőpor (6 gramm)
csipetnyi só
1 evőkanál átszitált holland kakaópor

Első lépésként alaposan kivajaztam, majd rétesliszttel megszórtam a kuglóf formát és előmelegítettem a sütőt 200ºC-ra alsó-felső állásban.


A vajat a porcukorral jó habosra kevertem, majd hozzákevertem a citromhéjat és a vaniliás cukrot is. A tojás sárgákat egyesével szintén jól beledolgoztam, végül a tejjel is elkevertem.
Ebbe ment a sütőporral elkevert liszt, végül a mazsola is.
A tojás fehérjéket a sóval kemény habbá vertem, majd óvatosan, egy fém kanállal a másik masszába forgattam.


Az 1/3 részt a kuglóf formába öntöttem, a maradékhoz pedig hozzászitáltam a kakaóport és óvatosan összekevertem.
Ezt a kakaós masszát a másik tetejére kanalaztam és egy kés nyelével kicsit beleforgattam a világos masszába. Ez most ilyen minta lett, de szerencsére sosem lesz kétszer egyforma a mintázat.


Betettem a 200ºC fokra 10 percre, majd visszavettem a hőfokot 180ºC –ra és további 30 percig sütöttem. Tűpróbával kell ellenőrizni, mert ha hígabb a tészta, akkor több idő kellhet neki.

Nem csak a reggeli kávéhoz, hanem egy délutáni kakaóhoz  is kiváló ☺ Porcukorral is szórhatjuk, vanilia sodót is kínálhatunk mellé.




6 megjegyzés:

  1. Igen, igen ez az igazi kuglóf nekem is :) Egy hozzávalót elfelejtettél beleirni a receptbe, ugyan én látom, hogy benne van, mégpedig a szeretet :)

    VálaszTörlés
  2. Nem vagyok kuglóf-szakértő, de ez nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű! Szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés