2015. november 4.

Árpagyöngy rizottó almával, karalábéval

és még egy kevés szárított vargányával és sárgarépával. Az étel becsületes neve egyébként orzottó. A rizottó nevet már megszoktuk, ez kissé furán hangzik, de Olaszország déli részén, ahol ezt készítik, így hívják. Nem mai találmány ez, csak most divatba jött itt nálunk. Egy másik, „tavaszi” változat itt található. Most jöjjön az őszi:


Hozzávalók (2-3 adaghoz):

1 kis bögre (200 ml) gersli
1 karalábé
1 sárgarépa
1 alma savanykás lehetőleg
néhány szelet szárított vargánya meleg vízben megáztatva
1-2 gerezd fokhagyma
kicsi fehér hagyma vagy hagymakrém
1 dl száraz fehérbor
lestyán
petrezselyem
kevés kurkuma
zöldség-, vagy csirke alaplé kb. 1 – 1,2 liter
vaj
reszelt juhsajt vagy Grana Padano


Az elkészítése a rizottóéval egyezik meg. A belevalókat azért az alma kivételével egy kicsit előkezeltem. Egy másik fazékban pedig felforraltam az alaplevet.

Olivaolajra ment egy kevés vöröshagymakrém, a vékonyra szeletelt fokhagyma és a felszeletelt sárgarépa illetve karalábé. Ezeket sütöttem egy kicsit, aztán ment rá az árpagyöngy, a vargánya. Ezekkel is kevertem, majd ráöntöttem a bort. Amikor az elfőtt, merőkanalanként adagolva adtam hozzá az alaplevet folyamatosan keverve és a fűszereket is.




Kb. 15 perc főzés után tettem bele a felkockázott almát és tovább főztem. Összesen 20-25 perc kellett neki.

Amikor kész lett, elzártam a gázt, beletettem a vajat és a reszelt parmezánt és hagytam egy kicsit állni, gőzölődni fedő altt. Az alma nagyon jót tett neki, kiemelte a többi ízt és az egész étel könnyeddé vált tőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése