2015. október 14.

Narancsos édeskömény saláta

Ezt a salátát könnyű összerakni. A nehézség abban lehet, hogy egyszerre megkapjuk a hozzávalókat.  Talán mostantól egyszerűbb lesz, mert jönnek majd az egyre jobb ízű narancsok. Az édesköményhez meg szezontól függetlenül hozzájuthatunk, ott a kérdés csupán az, mennyit szánunk rá. Kis utánajárással és szerencsével azonban nem lesz ez egy eget verően drága saláta. Az ízélmény pedig mindent megér ☺


Hozzávalók:

1 db nagyobb narancs
1 db édeskömény gumó
½ - 1 doboz cottage cheese (ricotta vagy túró is jó lehet)
repceolaj
bors
balzsamecet krém

Az édeskömény külső vastag rétegét leszedtem és a belső lágyabb részt hosszában felszeleteltem. Előtte azonban megmentettem a szép zöld levélkéit. Ha tehetjük, olyan gumót válasszunk, amin minél több van ebből a fátyol szerű kis levélből.

A narancsot meghámoztam, a fehér részeket is alaposan eltávolítottam, majd kifiléztem. Aki szereti, illetve nem bánja a belső hártyákat, az ezt a lépést akár ki is hagyhatja. Függ ez azért erősen a narancs fajtájától is.

A tányérra sorakoztattam az édeskömény szeleteket és a narancs cikkeket. A cottage cheese-ből két evőkanál segítségével „galuskákat” formáztam, azokat is a tányérra helyeztem. Az egészet megfűszereztem a sóval és a frissen őrölt feketeborssal. Meglocsoltam egy kevés hidegen sajtolt illatos repceolajjal és pötyögtettem rá a balzsamecet krémből. Végül a félretett kis zöld levélkékkel díszítettem.
Kiváló vacsora csak úgy magában is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése