2015. október 25.

Cannelloni spenóttal és ricottával

avagy a Háza Ura kedvence ☺ Ehhez képest még nem próbálkoztunk meg vele, talán egyszer régen, de az elég felejthetőre sikeredett. Most a Streetkitchen blogon egy nagyon izgalmas és egyszerűnek ígérkező receptre bukkantunk, igaz más töltelékkel.  A szósz onnan, a töltelék innen.... így lett kerek, azaz inkább cső.....



Hozzávalók:

16-18 db száraz durum canelloni cső
½ kg ricotta
kb. 20 dkg fagyasztott leveles spenót
1 tojás sárgája
frissen őrölt bors

2 fej hagyma (lehetőleg valami lágyabb fajta)
3-4 gerezd reszelt fokhagyma
½ liter  passata (paszírozott paradicsom)
szerecsendió
pizza zöldfűszer keverék (oregano, rozmaring, kakukkfű, bazsalikom)
frissen őrölt bors
2 púpozott evőkanál reszelt parmezán
1 csomag mozzarella felszeletelve (125 grammos)


A spenótot sós vízben pár percig főztem, éppen csak hogy felengedjen. Leszűrtem, jól kinyomkodtam.
A ricottát a tojás sárgájával és a fűszerekkel jól elkevertem, majd a durvára darabolt spenótleveleket is beletettem. Habzsák segítségével megtöltöttük vele a száraz csöveket - itt egyértelműen kell a 4 kéz.


A hagymát apróra vágtam és pároltam egy kicsit olivaolajban. Amikor félig megpuhult beletettem a reszelt fokhagymát, majd felöntöttem a passatával. Sóval, frissen őrölt feketeborssal és reszelt szerecsendióval ízesítettem. Következtek a zöldfűszerek is, majd összeforraltam. A végén beletettem a reszelt parmezánt is.


A szósz kb. 1/3-át kivettem egy edénybe, a megtöltött tésztacsöveket elhelyeztem az edényben lévő paradicsomszószban (praktikus olyan edényt használni, amit a lángról egyenesen a sütőbe tehetünk).  A tetejére került a félretett szósz és a felszeletelt mozzarella, majd egy kevés só és bors is.


Betettem a sütőbe 180ºC fokra légkeveréssel és 30 perc alatt megsütöttem.
A sütőből kivéve egy kevés bazsalikomos vajat olvasztottunk még rá. Nagyon finom volt és sokkal egyszerűbb elkészíteni, mint ahogy elsőre látszik.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése