2015. szeptember 8.

Harcsafilé paradicsomos babsalátával

Az utolsó finom, érett óriási paradicsomok – amelyeket méltatlanul befőző paradicsomként, halomba dobálva árulnak. Pedig.... milyen másak ezek, mint a szemre csodaszép, de ízben igen csak szerény képességekkel bíró biliárdgolyók ☺
De valami újítás kellett már, ezért most egy fehérbabos – lilahagymás salátába került. Megkoronázva egy szép szelet grillezett harcsafilével.


Hozzávalók:

fejenként 1 szelet afrikai harcsa filé
a pácoláshoz: olaj, citrom, citromhéj, só, frissen őrölt feketebors

1 konzerv fehérbab
1-2 parasztparadicsom
1 kis fej lilahagyma
olivaolaj
almaecet (ehhez nagyon passzol a levendulás változat)
mustár
méz
fokhagyma granulátum vagy fokhagyma só
sumak (opcionális)
frissen őrölt fekete bors

A halszeletet legalább 1 órával a sütés előtt be kell pácolni és nem is kell már visszatenni a hűtőbe. A teendő mindössze a leírt hozzávalókkal történő bedörzsölés. Ebben az esetben citromfűvel ízesített wokhoz való kukoricaolajat használtam.

A salátához a konzerv babot alaposan átmostam hideg vízzel, majd leszűrtem, lecsepegtettem. A lilahagymát kis kockákra vágtam és egy tál aljára szórtam. Megsóztam, megszórtam a sumakkal és egy pár csepp almaecetet is csepegtettem rá, így egy kicsit szelidült az ereje.
A paradicsomot forró  majd hideg vízbe mártva meghámoztam és azt is kisebb kockákra daraboltam.
A dresszinghez egy kis üvegbe tettem az olajat, ecetet, mustárt és mézet és lezárt tetővel alaposan összeráztam. Egyesülnek a dolgok és egy opálos, „fátyol” öntetet kapunk ezzel a módszerrel.

A tálba a hagyma tetejére ment a bab és a paradicsom is, majd nyakon öntöttem a fátyolöntettel és az egészet jól összeforgattam. Szükség szerint lehet még sózni és rátekerni egy kis borsot.


A halszelet(ek)et a felmelegített, de nem túl forró serpenyőbe tettem és oldalanként 4 – 4 perc alatt készre sütöttem. Kicsit felkunkorodtak, de ezen könnyen segíthetünk: egyszerűen le kell nyomni őket.

Tálalásnál alulra került a saláta, a tetejére pedig a szép pirosra sült halfilé. Díszítésként néhány szem rózsaborssal szórtam meg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése