2015. június 28.

Sárgadinnyés meggyes mákos süti

Egy egyszerű kefíres kevert tészta kicsit megbolondítva. A kefírben olyan anyagok vannak, amiktől különösen finomak lesznek a kevert tészták. Ez a recept ráadásul még mérleget sem igényel, egy normál pohárral mindent ki tudunk adagolni. A tetejére pedig idénygyümölcsök ezerrel ☺ tetszés szerint.


Kíváncsiságból azért lemértem a lisztet, mert annak mennyisége alapján tudja az ember könnyebben belőni, mennyi is az annyi. Egy 250 ml-es pohár liszt pontosan 15 dkg.
A recept régi, gyerekként sokszor ettünk ilyet. Többnyire meggyel, de csak a fantázia szab határt. A mák pedig csak ráadás, mert a mákos golyóknál bebizonyosodott, hogy a citrom a mákkal fantasztikus. Ki is hagyható belőle természetesen, ha valaki nem szereti vagy éppen nincs kéznél.

Hozzávalók: (1 pohár = 250 ml)

1 egész tojás
1 pohár kaukázusi kefír vagy joghurt
1 pohár kristálycukor
½ pohár semleges olaj (repce pl.) vagy olvasztott vaj / margarin
2 pohár liszt (fele búza finom, fele tönköly finom)
½ sütőpor
1 csapott mokkáskanál só
1 csomag vaniliás cukor
½ citrom leve
1 citrom reszelt héja (lime is mehet, ha van kéznél)
2 evőkanál darált mák
50-80 dkg gyümölcs (magozott meggy, sárgadinnye, barack stb)

A meggyet kimagoztam, a sárgadinnyéből pedig karalábé vájóval kis gömböket vájtam ki.
Először a tojást jól kikevertem a cukrokkal, majd hozzáadtam az olvasztott - ez esetben - vajat is. A masszába reszeltem bele a citrusok héját is. Ezután a kefír következett, azzal is jól kikevertem.


Egy másik tálban összekevertem a liszteket, a sót, a sütőport és a mákot, majd ezt a keveréket kanalanként a masszához adagoltam. Legvégén adtam hozzá a citrom levét. Símára kevertem és már kész is volt a tészta. Az illata már így nyersen is ígéretes volt.

Egy 20x30 cm-es sütőedényt kivajaztam és liszteztem. Ebbe simítottam bele a masszát. A tetejére kerültek a lisztbe kicsit beleforgatott gyümölcsök.


Alsó-felső állásban sütöttem 200ºC-on kb. 10 percig. Ekkor kezdett emelkedni, a hőfokot 180ºC-ra csökkentettem és még 50 percet adtam neki. Tűpróbával ellenőriztem és így alakult ki a végső idő. A vége felé érdemes 5-5 perccel növelni a sütési időt és mindig ellenőrizni.



Nagyon-nagyon finom lett, mind az ízeket, mind az állagát tekintve. A sárgadinnye szinte kivirult, ízei megtöbbszöröződtek. A mák pedig különösen jót tett neki.

Csak ajánlani tudom ☺ 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése