2015. június 18.

Padlizsános paradicsomos tészta

PPP azaz padlizsán - paradicsom - parmezán!  Nagyon szeretem a padlizsánt és különböző formában szeretem kipróbálni is. Valahol valamikor ettem egy nagyon finom padlizsános-paradicsomos tésztát, nagyon jó emlékek maradtak róla. Ezt próbáltam most reprodukálni. A olasz tésztaételek egyszerűsége és ízgazdagsága ez esetben is lenyűgöző.


Hozzávalók:

25 dkg durumtészta (most fussili lunghi bucati)
1 közepes méretű padlizsán
2 paradicsom
1 hegyes erős paprika
1 gerezd fokhagyma
frissen őrölt színes bors
Parmezán vagy Grana Padano

A padlizsánt meghámoztam és felkockáztam. Egy serpenyőt csak kikentem oliva olajjal és abban pirítottam meg a padlizsán kockákat. Ha némelyik odakap, az csak jót tesz az ízének. Így nem kellett a sütőt bekapcsolni, mégis rendesen megsültek. A lényeg, hogy NE öntsünk alá olajat, mert végtelen mennyiséget képes magába szívni a padlizsán, a végén ehetetlenné válik a tocsogó olajtól.


A megsült padlizsánt félretéve a serpenyőbe most öntöttem egy kevés oliva olajat és beletettem a vékonyra szeletelt fokhagymát és néhány karikát az erős paprikából. Ha nagyon erős, akkor az ere nélkül, de ez éppen megfelelő erősségű volt.

Kicsit pirítottam csak, aztán ment is rá a hámozott, felkockázott paradicsom. Ezzel sem főztem sokat, hozzátettem a sült padlizsánt és most hagytam egy kicsit összefőni az ízeket.


A tésztát lobogó sós vízben al dentére főztem. A főzővízből 1-2 evőkanállal adtam a paradicsomos mártáshoz.
A leszűrt tésztát ezután a mártásba borítottam, az egészet jól összeráztam – kevertem és azonnal tálaltam.

A tányéron még igény szerint borsozható, de a reszelt parmezán jellegű sajt semmiképpen nem hiányozhat a tetejéről.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése