2015. június 13.

Mentás spárga krémleves

Még van spárga és már van nagy meleg, amikor jólesnek a krémlevesek. Hidegen is, melegen is hűsítőek. Ezt a hatást tovább fokozhatjuk egy kis friss mentával és joghurttal. A gyors folyadék pótlásnak igen kellemes módja ☺


Hozzávalók:

½ kg fehér spárga + ha van 1 – 2 db zöld a díszítéshez.
1 teáskanál vöröshagymakrém
1 gerezd fokhagyma
citromhéj
zöldség alaplé
lestyán
snidling
frissen őrölt bors
szárított fodormenta
szárított Jalapeno paprika (opció, de jó bele egy kis csípősség)
görög joghurt
kukorica keményítő

Mindkét fajta spárgából bevásároltam azzal a szándékkal, hogy megpróbálok a zöldből lefagyasztani télire. Egy gyors blansírozás után éppen száradtak, amíg a fehérből elkészítettem a krémlevest. 2-őt el is csentem belőle.

Egy kevés olajra rádobtam a vékonyra szeletelt fokhagymát és egy kiskanálnyi vöröshagyma krémet, majd a meghámozott fehér spárgákat is. Felengedtem a zöldséglevessel, megfűszereztem: a szárított fűszerek is most kerültek bele (lestyán, fodormenta) és 8 – 10 percig főztem.

Közben 1 teáskanál kukoricakeményítőt kicsi vízzel simára kevertem, hozzátettem 2 evőkanál görög joghurtot is.
A levest összeturmixoltam, majd folyamatosan keverve hozzáöntöttem a kikevert joghurtot. Éppen csak egyet rottyant és már el is zártam. Szárított snidlinget szórtam a tetejére és rátettem a fedőt.
A tányéron friss mentalevéllel megspékeltem és a 2 szál blansírozott zöld spárgával díszítettem.

Melegen nagyon jó, hidegen pedig még jobb ☺


2 megjegyzés:

  1. Hát igen, de sehol sem kapok zöld spárgát. A fehér meg mindig szálkás. A kis falvaknak sok előnye van, de az áruellátás nem tartozik közéjük.
    Nagyon guszta a leves.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A zöld itt csak dísz, el is maradhat Ani. A fehérhez meg talán szerencse kell. Én fehéret most vettem először és nem volt fás, igaz, elég vékonyka sípok voltak.

      Törlés