2015. június 9.

Epres kevert

ami pontosan olyan egyszerű, mint a neve ☺ Lassan vége az eper szezonnak, hogy átadja a helyét a következő kedvenceknek. Azért még egy kis süteményt csak összehoztam belőle,  egy igazi gyors és egyszerű kevert tésztát. Ez egy régi recept, mindenféle gyümölccsel működik. Pont eperrel nem próbáltam még, hát most ez is megtörtént.


Hozzávalók (22 x 22 cm-es kapcsos tortaforma)

15 dkg liszt (finomliszt és 2-3 evőkanál kukoricaliszt keveréke)
8 dkg puha vaj
10 dkg cukor
vaniliás cukor
3 egész tojás
egy csipet só
1 teáskanál szódabikarbona
4 evőkanál tejföl
eper
nád kristálycukor a szóráshoz

Az epret kicsit korábban megmostam, kicsumáztam és kettévágtam. papírtörlőre téve a vágott felével felfelé hagytam száradni.


A vajat a cukorral, vaníliás cukorral, a tojások sárgájával és a tejföllel alaposan kihabosítottam. A liszthez hozzákevertem a szódabikarbonát, majd a keveréket kanalanként a felvert masszához adtam és összedolgoztam.
A tojásfehérjéből a sóval kemény habot vertem fel, amit aztán óvatosan a másik masszába forgattam.

A tortaformát kizsíroztam, rétesliszttel megszórtam. A keveréket beleöntöttem, elegyengettem. Az időközben megszáradt epreket vágással felfelé a tésztára tettem kevés helyet hagyva közöttük. Végül megszórtam a nádcukorral.


180ºC-on légkeveréssel 25-30 perc alatt megsütöttem. Tűpróbával azért ellenőrizzük le, mielőtt kivesszük. Nagyon tetszik ennél a sütinél, ahogy a megemelkedő tészta körbenövi a gyümölcsöket.

Kínáljunk mellé vanília fagyit, krémet, madártejet. De megszórhatjuk még melegen levendulás kristálycukorral, rózsaszirmokkal is. 


2 megjegyzés: