2015. május 10.

Currys omlett spárgával

Spárgázzunk ! Egészen elfogadható áron kapható már a spárga, a szezon pedig rövid. Mindent bele, spárgát is spárgával ☺ Egy csomaggal vettem gyönyörű zsenge zöldet és néhány szálat kivettem a vasárnapi villásreggelihez.  Már ennyi is elég, hogy íze és látványa feldobja az ételt.


Hozzávalók személyenként:

2 tojás
5 szál zöld spárga
2 kicsi szárzeller
1 teáskanál kukoricaliszt
reszelt  Gouda sajt
currypor
koiriander levél
frissen őrölt feketebors

A spárgákat 1-2 percig főztem sós, enyhén cukros vízben, majd gyorsan hideg víz alá tettem őket. Ugyanabba a vízbe beledobtam a 3-4 mm-esre szeletelt szárzellert,  majd azt is lehűtöttem. Szép élénk zöld színüket így sikerült is megőrizni.

A 2 tojásból egy kevés kukoricaliszttel omlettet kevertem, ebbe tettem egy késhegynyi curryport és kb. 1 teáskanálnyi szárított koriander zöldet. Só, frissen őrölt borsot, végül a lereszelt Gouda sajtot is beleforgattam.


Serpenyőben felforrósítottam egy nagyon kevés olivaolajat és beetettem a zellert. Alaposan keverve rázva pirítottam egy pár percig, majd a tojásos keveréket ráöntöttem és mint a palacsintát egyenletesen eloszlattam a serpenyőben. Takarékra vettem a lángot és hagytam szépen alulról sülni. Közben a spárgákat is a tetejére tettem.

Amikor már látszott, hogy alulról szép pirosra sült, a tetejére szórtam még egy kis reszelt sajtot és betettem a sütőbe a grill alá. Itt nyerte el végső színét és állagát, kicsit meg is emelkedett, a sajt pedig rápirult és a spárga is kapott egy kis pírt.
Tálaltam és azonnal neki is álltam a falatozásnak.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése