2015. május 7.

Caprese az örök kedvenc

Még éppen hogy elkezdődött a jó idő, nem is reméltem, hogy lesz már finom húsos és édes paradicsom. Ez a szabálytalan forma mindenesetre ígéretes volt és nem is csalódtam. Nem a késő nyári telt ízek, de mégis...  A mozzarellák már be vannak tárazva, bazsalikom a balkonon,  nagyon vágytam már erre a végtelenül egyszerű csodás salátára.


A klasszikus 3 hozzávalós csoda ez, de benne van a nyár, a tenger, napfény....
Tavaly nagyon sokat ettem, egész nyáron, de a blogra valahogy nem került fel. Túl egyszerű? Igen, az és éppen ebben rejlik nagyszerűsége.

Hozzávalók:

igazi paradicsom (nem biliárdgolyó) paraszt vagy befőző paradicsomként is árulják
mozzarella
friss bazsalikom levelek
extra szűsz olivaolaj
frissen őrölt feketebors


A paradicsom héját nem szeretem megenni, ezért forró vízzel nyakon öntve, majd gyorsan hideg víz alá tartva pillanatok alatt eltávolítom.

A paradicsomot ½ centis szeletekre vágtam ezután, ugyanígy tettem a mozzarellával is, azokat kicsit vékonyabbra, de szintén szeletekre.  A tányérra sorban elkezdtem lerakni alul egy piros, felül egy fehér.... Cikkekre is vághatjuk, sőt a mozzarellát kézzel tépkedve is a tányérra tehetjük.
Megsóztam, tekertem rá a borsból és bőkezűen meglocsoltam olivaolajjal. A friss bazsalikomleveleket összevissza rászórtam a tányérra végül.

Már csak a friss tengeri szellő hiányzik mellőle (az viszont nagyon-nagyon).

Ez pedig az egyik tavalyi tálalás:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése