2015. április 12.

Zöldborsó leves galuskával

Bár a friss zöldborsóra még várni kell, minden más már adott egy jó kis zöldborsó leveshez. Egyszerű, de egyértelműen tavasz leves ez, a zöld szezon nyitó étele. Ha sikerül jóféle gyenge fagyasztott borsót beszereznünk, akkor semmivel sem marad el a frissből készült változattól.



Hozzávalók:

20-25 dkg fagyasztott zöldborsó
1 fej vöröshagyma
2-3 fokhagymagerezd vékonyra szeletelve
sárgarépa
fehérrépa
zeller
pirospaprika
frissen őrölt bors
friss petrezselyem

a galuskához
1 tojás
teáskanálnyi vaj
liszt amennyit felvesz

A levest az olajra dobott fokhagymaszeletek, majd a zöldborsó és a szeletelt sárgarépa pirításával kezdtem. Félrehúzva a gázról frissen őrölt borsot, sót és pirospaprikát adtam hozzá.

Felöntöttem vízzel – természetesen valamilyen alaplét is használhatunk hozzá, de én ilyenkor a borsó ízét szeretem érezni.  Beletettem a keresztben bevágott vöröshagymát, a fehérrépát, zellert és hagytam főni. A petrezselyemből félretettem egy szálat, a többit pedig zsineggel átkötve a levesbe tettem.


Közben elkészítettem a galuskát is, amit ebben az esetben galuskaszaggatón nyomtam át, hogy szép kis egyformák legyenek.
Tálaláskor már csak egy kis friss petrezselyemlevél került a tetejére.

Hello Tavasz ☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése