2015. április 28.

Tonhalas citromos penne

Tonhalas tésztát már kétféle változatban is készítettem. Volt paradicsomosan és avokádóval megspékelve. A mostani egy hirtelen ötletből született. A pár hónappal ezelőtt, még a Meyer citrom szezonban összedobott citromos spagettit kívántam meg és ha már kéznél volt egy tonhal konzerv is, akkor miért ne. Mondhatom, a legütősebb, legüdébb változatot sikerült megalkotnom ☺


Hozzávalók:

25 dkg durum penne, vagy más rövid tészta
1 doboz tonhal konzerv (steak v. törzs)  lehetőleg nem a miszlikbe aprított
½  citrom leve és lereszelt héja
frissen őrölt feketebors
1 – 2 gerezd fokhagyma
friss durvára vágott petrezselyem
oliva olaj

Már rutinosan tettem reggel egy kis üvegbe a körülbelül szükséges olivaolajat és reszeltem bele citromhéjat, őröltem bele egy kevés sót fekete borsot. Lezártam és időnként megráztam.  1 óra múlva már jó illata volt, a citromhéj kiadta az aromáját.


A fokhagymát vékonyra szeleteltem és kevés olivaolajon megfuttattam. Közben a tésztát is odatettem főni lobogó sós vízbe.  A fokhagymás olivaolajat a tészta főzővizéből néhány kanálnyival tartalmasabbá tettem, majd beleborítottam az elkészült tésztát. A kis üvegben lévő aromás olivaolajhoz most öntöttem hozzá a citrom levét, jól összeráztam és az egészet a tésztára borítottam. Megszórtam a petrezselyemmel és alaposan megrázva az edényt összeforgattam.
A tonhal darabokat az olajtól lecsepegtetve a tetejére tettem és már tálaltam is. 

2 megjegyzés: