2015. április 21.

Thai csirkenyársak mogyorószósszal

Bambusz nyársak egy zacskóban, bontatlan csomagolásban.. a fiókban.... már vagy 15 éve ☺ Fogalmam nincs, miért nem kerültek még sorra. Most azonban elkészítettem a már régen kinézett thai csirkenyársakat mogyorószósszal, fűszeres illatos rizzsel. Kár volt ennyit várni ☺


Hozzávalók:

1 egész csirkemell filé 1,5 – 2 cm-es kockára vágva
2 evőkanál kukorica olaj
1 evőkanál szezámolaj
½ lime leve és kevés reszelt héja (+ citromhéj is mehet mellé)
frissen őrölt fekete bors

A mogyoró szószhoz
2 evőkanál darabos mogyoróvaj
1 evőkanál szójaszósz
1 lime leve
chilipehely vagy friss chili nagyon apróra vágva
1 salotta hagyma nagyon apróra vágva
1 gerezd fokhagyma

Egy tálban összekevertem az olajakat a lime lével, sóval, fekete borssal és a citrushéjakkal, majd a felkockázott csirkemellet beleforgattam. 1 óra hosszat hagytam állni, időnként megforgatva, hogy minden részét alaposan átjárja a pác.


A mogyorószószhoz egy egész kevés kukorica olajon megfuttattam a nagyon apróra vágott hagymát és a reszelt fokhagymát. Beletettem a mogyoróvajat, a szójaszószt, a lime levét, a chilit és annyi vizet, hogy mártás sűrűséget kapjak. Összeforraltam és készen is volt. A végén lehet még sózni, vagy még egy kevés szójaszószt adni hozzá, ha szükséges.

A körettet is elkészítettem, amíg pácolódott a csirke: basmati rizst főztem mellé, melyet thai bazsalikommal fűszereztem.


A csirke kockákat vízbe áztatott bambusz nyársakra húztam (így nem égtek szénné a nyársak). A felforrósított grillserpenyőben forgatva őket kb. 12 perc alatt szép pirosra sütöttem.

Tálaltam a nyársakat, mellé az illatos bazsalikomos rizst és egy kis tálkában a mogyorószószt. Ebbe mártogattuk a csirke falatokat, pazar volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése