2015. március 19.

Juhtúróval töltött gombafejek

Hogyan történhetett, hogy legalább 8 éve nem ettünk ilyet..... igen, azt hiszem, a bőség zavara. Túl sok étel vár még megkóstolásra, de szerencsére azért a jól bevált és szeretett fogások sem merülnek a feledés homályába. Előételnek tekinthető talán, de körettel tökéletes főételnek is. Elkészítési ideje pedig igen barátságos, idő szűkében is megvalósítható.


Hozzávalók:

10 db nagyobb  fehér csiperke gomba
20 dkg juhtúró
nagy csokor kapor
1 tojás sárgája
1 gerezd fokhagyma lereszelve
frissen őrölt bors
vegyes sajtok reszelve, lehet köztük füstölt is (praktikusan, ami akad a hűtőben)
bacon

a körethez 1 bögre basmati rizs (2,5 dl)
0,5 dl apró rizstészta
kevés olaj

A gombák tönkjeit kitörtem és a fejek peremét is megfaragtam egy kicsit, hogy több tölteléket lehessen ráhalmozni. Kefével alaposan letisztítottam őket folyóvíz alatt és hagytam kicsit leszáradni.


A juhtúrót kikevertem a tojással, fokhagymával, borssal, kaporral. Kaporral jó bőven, mert nagyon szeretjük. Amikor éppen nincs friss kapor, akkor inkább – ha van – a fagyasztott legyen, mint a szárított. Sózni nem is kellett, de természetesen lehet. 
A sütőt előmelegítettem 180ºC-ra légkeveréssel. Egy nagyobb tepsit kikentem egy kis olivaolajjal.


A túrókeveréket elosztottam a gombákon kicsit púposra formázva. Rászórtam a reszelt sajtot, végül a baconből is tettem mindegyikre egy-két szeletkét.
25 percig sütöttem, a végén pedig a grill alá tettem pár percre.

Közben egy lábasba egy kevés olajat öntöttem és a tésztát megpirítottam rajta. Folyamatosan kevergetve a rizzsel együtt is jól átforgattam, majd kétszeres mennyiségű vízzel (itt összesen 2x3 dl kellett) felöntöttem és sóztam. Úgy, mint a natúr Basmati rizst, 12 perc alatt lefedve, kevergetés nélkül készre főztem. Ezután állt még a fedő alatt. Tálalás előtt villával fellazítottam.


Amikor a gombák elkészültek, a rizst elrendeztem a tányéron és a tetejére állítottam a gombákat.


2 megjegyzés: