2015. január 15.

Tökös gnocchi Gorgonzola szószban

Ez a gnocchi tényleg tökös lett, a szó szoros értelmében is ☺ A fűszerekkel megsütött nagydobosi sütőtök mellé azért került bele főtt krumpli is, hogy meglegyen a tartása a tésztának. A Gorgonzola mártáshoz pedig volt már szerencsém, csodálatosan zamatos, a natúr gnocchinak is tökéletes kísérője.


Hozzávalók (3-4 adag):

35 dkg héjában megfőzött, majd áttört burgonya (áttörve ennyi)
25 dkg megsült és lehűtött tökhús szintén áttörve vagy villával elnyomkodva
1 tojás sárgája
frissen őrölt fekete bors
10 – 25 dkg finomliszt *
10 dkg Gorgonzola Picante sajt - de Dolce is jó
2-3 dkg vaj
3-4 evőkanál tejföl
olivaolaj, tökmag olaj
* nagyban függ a tök szerkezetétől és attól is, mennyire kemény gnocchit akarunk.

A krumplikat – melyek az év ezen szakában már különösen alkalmasak tészta készítésére – héjában enyhén sós vízben megfőztem. Még forrón meghámoztam és krumplinyomón áttörtem. Lapos tányérra szétterítettem és teljesen kihűtöttem.
A tököt csak elővettem a hűtőből és villával szétnyomkodtam. Praktikusan megmaradt sült tökből érdemes csinálni. 


A hideg krumplihoz hozzáadtam a tökpépet, a sárgáját, fűszereket és elkezdtem adagolni a lisztet. Akkor már jónak mondható a tészta, ha összeáll és kellő lisztezéssel már a külseje nem ragad ránk. Óvatosan kell összedolgozni, nagyon nem szabad gyúrni, mert akkor egyre több lisztet fog felvenni és a végén kemény lesz. Nem mondom, hogy kényelmes bánni vele, de megoldható ☺


Ujjnyi vastagra ellapítottam a tésztát, a munkafelületre sok lisztet hintettem és habkártyával elkezdtem ujjnyi széles csíkokat vágni belőle. A csíkokat aztán kis kockákra daraboltam fel. Meg is forgattam őket a lisztben, mert a vágott felük elég ragadós.

A bekevert adag kb. 2/3-át formáztam így meg, majd egyenként óvatosan egy villa fejéhez nyomva és sodorva becsíkoztam őket. Minden darab más lett, de ez a jó benne, látszik rajta a „kézművesség” .
A maradékot lefagyasztottam, jó lesz valamire, akár levesbetétnek is.


A mártáshoz a vajat felmelegítettem, beletördeltem a sajtot, belekevertem a tejfölt és lassan, kevergetve felmelegítettem, a sajt ekkorra szét is olvadt benne.

A gnocchit forrásban lévő vízbe dobtam adagonként, nem mindet egyszerre. Mire feljöttek a felszínre, már készen is voltak. Lábasban olivaolaj és tökmagolaj keverékét felmelegítettem és arra szedtem rá a gombóckákat. Megráztam, hogy elkeveredjenek, aztán már tálaltam is. A mártást a tányéron kanalaztam rá, őröltem rá még egy kevés borsot és azonnal ettük is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése