2015. január 17.

Mogyorós csók

Hugh Fearnley Whittingstall műsorában készítették ezt az egyszerű de nagyon jónak látszó nassolni valót. Tim Maddam receptje volt az alap, de egy kicsit alakítottam rajta. A prototipus túlzottan szétterült, ezér inkább keményebbre vertem fel a habot, és felavattam újdonsült macaron készítő szilikon sütőlapomat is. Maradék tojásfehérje sokszor kerül, érdemes kettesével lefagyasztani és akkor jöhetnek az ehhez hasonló finomságok:


Hozzávalók:

2 tojás fehérje
10 dkg porcukor
10 dkg pirított sótlan mogyoró darálva
¼ vanilia rúd belseje kikaparva vagy 1 cs Burbon vaniliás cukor
csipet só
5 dkg étcsokoládé reszelve, vagy kész csokiforgács
A tetejére lehet egészben hagyott mogyorót vagy sütésálló csokilencsét tenni.

A fehérjét a sóval a leggyorsabb fokozaton kemény habbá vertem, majd hozzáadagoltam kanalanként az átszitált porcukrot és a vaniliás cukrot. Közben tovább kevertem,  egészen addig, amíg fényes és homogén nem lett.


A darált mogyorót fémkanállal óvatosan beleforgattam ( a fémkanál töri legkevésbé össze a tojáshabot) és ugyanígy jártam el a csokiforgáccsal is.

A sütőt előmelegítettem légkeveréses állásban 160ºC-ra.

Két kiskanál segítségével a kis körökre halmoztam a masszából, úgy nézem, ez az adag pont elég a 48 db csókocskához, ha sikerül egyenletesen kiporciózni. Itt látszik, hogy kell a massza keménysége, nehogy az első szétterüljön, mire befejezem az adagolást.


Ráccsal együtt ment a sütőbe és 13 – 15 perc alatt légkeveréssel szépen megsült.
Melegen még hozzá van nőve a sütőlaphoz, de semmi pánik, ki kell hűlnie és akkor tökéletesen lejön. 
Valószínűleg sütőpapíron is jó lesz ez, akkor azért bizonyára  jobban szétterülnek.



Nagyon-nagyon finom, a jóféle mogyoró és a csoki együtt.... fémdobozban eláll, jól le kell zárni, nehogy nedvességet kapjon. Eláll.... ez persze csak az elmélet. A valóságban sosem fogjuk megtudni ☺

4 megjegyzés:

  1. Nem csoda, hogy ilyen gyorsan elfogyott, mert fincsi lehet! :) Legközelebb segítek elpusztítani! :)

    VálaszTörlés
  2. Szeretik a gyerekek.Jomagam is Koszono szepen.

    VálaszTörlés