2015. január 3.

Malfatti - a tökéletes rontás

Állítólag valaki valamit nagyon elrontott, amikor az általában töltelékként használt spenótos fűszeres-sajtos ricottából gombócot készített már csak hogy mentse a menthetőt ☺ Milyen jól tette ! Megint egy réges régen kiszemelt étel, aminek most jött el az ideje. A ricotta beszerzése ugyanis nem egyszerű, legalább is akkor, ha jó ízű és minőségű ricottát akarunk.  Most sikerült és leveles spenót is volt a fagyasztóban ☺ Íme a zöld gombócaim:


Hozzávalók:

25 dkg ricotta (elméletileg túróval is jó lehet, de teljesen más az állaga)
kb. 15 dkg fagyasztott leveles spenót (a golyó formában adagolt fajtából)
1 egész tojás
6 evőkanál liszt (5 kanál rétesliszt + 1 kanál finomliszt)
szerecsendió
bors
4-5 dkg finomra reszelt Parmezán


A spenótgolyókat forró sós vízbe dobtam,  pár percig főztem, majd leszűrtem és hagytam nagyon alaposan lecsöpögni.

A ricottát megfűszereztem, hozzáütöttem a tojást és csak villával jól összedolgoztam.
A spenót leveleket késsel apróra vágtam és a ricottához kevertem.
Végül a liszt jött kanalanként adagolva.
Az keveréket legalább ½ óra hosszat pihentetni kell. Puha, lágy anyag legyen, nem formázható kézzel, ezért én egy fagylaltos kanállal adagoltam.


Lobogó sós vízbe beleszaggattam a fagyis kanállal a gombócokat és kb. 7-8 percig főztem őket.
Egy kis zománcos sütőedényt kikentem oliva olajjal és a gombócokat egyenesen abba szedtem ki. Kicsit megborsoztam, rászórtam a reszelt Parmezánt és betoltam a sütőbe legfelülre a grill alá. Néhány perc alatt a sajt ráolvadt, kicsit meg is pirult.


Finom könnyű ebéd volt, nekem könnyebbnek tetszett, mint a túrógombóc. Másnapra sem keményedett meg, kicsit összesimult csupán, így szépen lehetett cikkekre vágni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése