2015. január 5.

Céklás - mazsolás sárgarépa saláta

Télen is szükségünk van a nyers salátákra, a kínálat azonban elég korlátozott. A cékla különösen értékes anyagokat tartalmaz és amióta felfedeztem a hosszúkás fajtát, azóta nagyon szeretem így elkészítve. Finom édeskés, lágy és kevésbé földes ízű, mint a jóval elterjedtebb gömbölyű fajta. A sárgarépa szintén tökéletes, az olivaolajjal előcsalogathatjuk az A vitamin tartalmát is.


Hozzávalók:

1 nagy sárgarépa
2 kisebb, hosszúkás cékla
1 marék mazsola
őrölt kömény
őrölt édeskömény mag
frissen őrölt szines bors
olivaolaj
sherry ecet vagy más vörösbor ecet

A céklát és a répát a nagy lyukú reszelőn lereszeltem, ilyenkor még szépen látszanak a színek. Összeforgattam, beletettem a mazsolát, megszórtam a fűszerekkel.


Meglocsoltam egy kevés olivaolajjal és sherry ecettel és jól elkevertem. Ekkor már egyszín ciklámen színben pompázott az egész ☺


Kicsit állhat, hogy érjen és 3 – 4 napot elvan a hűtőben műanyag dobozban. Olyan egyszerű és gyors, hogy nem érdemes nagy mennyiséget készíteni belőle, inkább mindig frissiben.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése