2014. december 4.

Zöld "lasagne" batátával, gesztenyével és retekkel

Spenótos száraz lasagne lapjaimat végre felhasználtam és egy igazi mindent bele „lasagne”-t hoztam össze ☺ Az idézőjel indokolt, ugyanis az elkészítési módon és a tésztalapokon kívül semmi más nem hasonlít egyetlen közismert lasagne-ra sem.



Hozzávalók (17 x 26 cm-es sütőtálhoz)

kb. 30 dkg száraz spenótos lasagne lap
2 db batáta (édesburgonya)
10 dkg főtt gesztenye (készen kapható)
kb. 20 cm-es jégcsap retek
kecskesajt vagy más, friss sajt
Grana Padano a tetejére
szerecsendió
őrölt édeskömény
szines bors
5 dkg vaj
5 dkg liszt
½ liter tej a besamelhez

A terv az volt, hogy 3 rétegűre készítem a lasagnét, 2 narancssárga és egy fehér sorral a zöld lapok között. Ezt az összeállítást előre biztosan nem tudtam volna kitalálni, egyszerűen ezek az alapanyagok voltak itthon ☺


Mikróban készítettem elő a töltelékeket: az édesburgonyát kis kockákra vágtam és egy kevés olivaolajjal, szerecsendióval és sóval mikróban megpuhítottam. A kész gesztenyéket kisebbre daraboltam és összekevertem a kettőt.
A jégcsap retket is felkockáztam egy másik edénybe, arra édeskömény magot őröltem, sóztam és szintén a mikróban néhány perc alatt megpároltam – csak annyira, hogy olyan karalábés állaga legyen.

A besamelhez a vajat felolvasztottam egy lábasban, beleszórtam a lisztet, simára kevertem és egy kicsit pirítottam. Felöntöttem a tejjel, sóztam és megszórtam szerecsendióval és frissen őrölt borssal. Felfőztem a mártást szép simára.


Következett az összerakás: a sütőtál aljára öntöttem a besamelből, majd egy réteg tésztalapot helyeztem el belenyomva a mártásba. Ehhez némelyiket méretre kellett vágni, mert nem akartam átfedést. Erre jött az édesburgonyás keverék fele, majd megint egy sor tészta, és besamel. Ezután a jégcsapretek következett és erre morzsoltam rá a kecske krémsajtot, meg egy kevés friss szemcsés sajtot. Megint  tésztalapok, besamel, végül a batáta másik fele következett. A záró réteg megint egy tésztasor és a maradék besamellel jól eloszlatva belocsoltam az egészet. A Padano sajtból reszeltem a tetejére és letakarva ment a sütőbe 180ºC-on légkeveréssel. Kb. 30-35 percig így sült, utána levettem a tetőt és pirosra sütöttem a lasagnét.


A végére teljesen összeértek az ízek, igazán különleges lett az édeskés – sós ízek együttese.


2 megjegyzés: