2014. december 29.

Füstölt sajtos kifli

Igazi látványos sós harapni való, de az elkészítése egyáltalán nem ördöngősség ☺ A recept régi, rendszeresen előkerül újra meg újra, mert nagyon finom. Kiváló karácsonyra is, de igazán tökéletes szilveszterre. Egy baja van csak, nagyon gyorsan fogy ☺


Hozzávalók – 64 db kiflihez

40 dkg finomliszt
20 dkg margarin
15 dkg reszelt füstölt sajt (Karaván keménységű)
1 egész tojás + 1 sárgája
3 dkg élesztő
½ - 1 dl langyos tej
2 dkg só
tejföl, ha túl sűrű a tészta (1 – 2 evőkanálnyi)

Az élesztőt a langyos tejben egy csipet cukorral felfuttattam. Összeállítottam a tésztát: először a margarint elmorzsoltam a sóval elkevert liszttel, majd hozzáadtam a tojásokat. Ezután következett az élesztő a tejjel és a reszelt sajt.
Kézzel dagasztottam tovább, 1-2 evőkanál tejfölt még felvett. Jól gyúrható tésztánal kell lennie, ne legyen kemény.


Konyharuhával letakarva ½ órát pihentettem, majd 8 egyenlő részre osztottam. Egy 18 cm-es fedő méretű, nagyjából kör formára nyújtottam, amit azután 8 cikkre vágtam pizzavágóval.

A cikkeket a szélesebb végüktől kezdve feltekertem, kicsit meggörbítettem a kifliket és a sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam.


A tetejére a maradék tojásfehérjét kevés pirospaprikával elkeverve kentem fel, de tojás sárgáját is használhatunk, azt könnyebb kenni és szebb a színe, amikor megsül.



Légkeveréses, 180ºC-ra előmelegített sütőben 20 – 25 perc alatt szép pirosra sütöttem a kifliket. 


2 megjegyzés:

  1. Kedves FM!
    A recept leírásában nem találom, hogy mikor teszem bele (rá?) a reszelt sajtot...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, már pótoltam is a hiányosságot, köszönöm az észrevételt. A reszelt sajt a tésztába kerül bele, mielőtt a tejföllel véglegesítjük az állagát.

      Törlés