2014. november 10.

Pikáns almás sütőtök krémleves

Hugh Fearnley Whittingstall... igen, már megint ☺ A Szakácsmustrára már elküldtem néhányat, ezt most játékon kívül, mert amúgy is szeretek Hugh-tól mazsolázni. A sonkatökből, melynek nyakából a tökös-almás csirkemell készült, megmaradt a maggal teli gömbölyded része. Ebből szintén almával készült ez a krémleves.



Hozzávalók:

sütőtök
alma – Idared, vagy még savanyúbb fajta
chilipehely
fokhagyma
zsályalevél
zöldség- vagy csirke alaplé (kockából is lehet)
frissen őrölt színes bors
pirított tökmag a tetejére

A tököt feldaraboltam kisebb darabokra és megsóztam, őröltem rá szines borsot, a felszeletelt fokhagymát, chilipelyhet és a szárított zsályalevelet pedig rászórtam. Meglocsoltam egy kevés oliva olajjal és 180ºC –os sütőbe tettem. Légkeveréssel kb. 1 órát sült.


Félidőben hozzátettem egy meghámozott és cikkekre vágott Idared almát. Erre is locsoltam egy kicsit az olajból.

Amikor megsült minden, botmixerrel pürésítettem. Felengedtem a csirke alaplével, egyúttal a kívánt sűrűséget is beállítottam és ekkor lehet még ízesíteni, ha szükséges.

Chiliolaj helyett pirított tökmagot szórtam a tetejére és olivaolajjal locsoltam meg, mivel a csípősséget már megkapta sütés közben.

Nagyon fenséges ízek lettek, az alma is és a tök íz is jól érvényesül. Igazi ínyencség, csak ajánlani tudom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése