2014. október 20.

Tök - sonka - ricotta - Szakácsmustra Hugh-nál

Szeretem a Szakácsmustra című játékot, nagyon is kedvemre való receptek között mazsolázgatni ☺ Vártam már, mikor kerül sorra egyik kedvencem, Hugh Fearnley Whittingstall. Szerencsére a 6. forduló házigazdája Süni is így lehetett ezzel, mert őt választotta.


Hugh-tól rendszeresn készítek ezt – azt.  A 3 jó dolog a tányéron könyvét különösen szeretem, mert ötleteket ad, tovább gondolásra késztet. A River Cottage műsorok pedig a nyugalom és békei szigetei... idilliek. A korábban készített Tészta - paradicsom - kéksajt összeállítás azóta is sokszor került az asztalra.

Ezt a salátát már régen kinéztem magamnak, össze kellett azonban várni a hozzávalókat. A jóféle nagydobosi sütőtököt beszereztük, meg is sütöttem egy adagot fűszeresen, fokhagymával, rozmaringgal, kakukkfűvel, sóval borssal meghintve. Másnapra kellően kihűlt és megszilárdult.

A ricotta a másik kényes pont volt. Eredeti olaszt nem ettem még.... amit itt egyszer vettem (magyar gyártótól) az rettenetesen ócska volt, semmi íze nem volt. Le is került a napirendről. Most azonban felhajtottam olasz ricottát és végre megtudtam, miért szeretik az olaszok ☺ Szóval ritkábban inkább, de csak a minőségit....

A levegőn szárított sonka már nem okozott nehézséget, 80 – 100 grammos kiszerelésben sok helyen és sokféle kapható és bőségesen elég 4 adag salátához


A 3 hozzávalós különlegesség – sütőtök – sonka – ricotta ezennel összeállt.

Egy tányérra felsorakoztattam a kockákra vágott sült tököt, a sonkát pedig csak összetépkedtem és közé dobáltam

A ricottából kiskanállal ide – oda pottyintgattam, nagyjából egyenletesen elosztva azt a sonka és a tök között.

Meglocsoltam olivaolajjal, kapott egy kevés frissen őrölt borsot és Himalája sót végül egy kevés citromlevet.


A második körben kisérletképpen citromlé helyett egy kevés csokis-narancsos balazsamecet krémet locsoltam rá.
Fenséges és pazar ízek kavalkádja, Hugh-ban most sem csalódtam.

Újabb változatként elkészítettem a „vega” verziót is sonka nélkül. Ricotta helyett cottage cheese-t használtam. Mondanom sem kell, hogy így is működik ☺



2 megjegyzés:

  1. Igazán egyszerű és gusztusos fogást választottál :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, most ezt, de Hugh-tól rendszeresen készítek, néha kisebb-nagyobb módosításokkal.

      Törlés