2014. augusztus 5.

Rakott padlizsán

Eljött az az idő is, amikor 2 korábbi receptemből született egy harmadik, egészen másmilyen étel ☺. Ebben a rakott padlizsánban a padlizsán salátánál leírt módon sütöttem meg a padlizsánt és a töltött cukkini töltelékét vettem alapul hozzá.



Hozzávalók (3 adag):

2 nagyobb padlizsán
2 zacskó előfőzött, előgőzölt barnarizs (2x125 gr)
1 szál Dárdás lángolt kolbász
¾ nagy pohár Bakoma görög joghurt
2 gerezd fokhagyma
1 piros színű hegyes erős paprika
1 teáskanál vöröshagymakrém
őrölt koriander
őrölt római kömény
citromlé
szárított koriander levél
frissen őrölt színes bors

A padlizsánt feldaraboltam kockákra és jól besóztam. 5-10 percig hagytam állni, majd jól kinyomkodtam a levét és megszórtam a korianderrel, római köménnyel, sumakkal, olivaolajat locsoltam rá és megborsoztam.  Olivaolajjal kikent tepsibe tettem és 180ºC-on légkeveréses sütőben 35-40 perc alatt megsütöttem. Közben néhányszor megforgattam, hogy egyenletesen süljön.

Közben a 2 zacskó rizst az előírásnak megfelelően sós vízben fakanálra fellógatva odatettem főni. 12 perc alatt elkészült.

A kolbászt felkarikáztam, olivaolajon kicsit pirítottam a hagymakrémet, beletettem néhány karikát az erős paprikából, majd mentek rá a kolbász karikák. Kicsit sütöttem, amíg a kolbász kiengdte a zsírját. A lecsepegtetett rizst ebbe forgattam bele és szárított koriander levelekkel fűszereztem.


Egy sütőtálat kikentem olivaolajjal és a padlizsán felét elrendeztem az alján. Néhány kanál joghurtot elosztottam rajta és ráborítottam a kolbászos rizst. Ha kell, ilyenkor még lehet sózni. A tetejére került a padlizsán másik fele és erre a joghurt többi része. Ezt jól elkentem rajta, hogy mindenhol befedje és a tetejére tettem még néhány paprika karikát.


180ºC-on légkeveréssel 45-50 percig sütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése