2014. július 13.

Spenótos leveles rétes


Egy jó kis sós rétes, ami arra is kiválóan alkalmas, hogy beleintegráljunk sokféle, a hűtőnkben éppen fellelhető alapanyagot. Maradék szalámi, leveles tészta, mehet minden. Egy kis fűszeres mártással meg fejedelmi ebéd lesz belőle.



Hozzávalók:

1 nagy (400 grammos) vagy 2 kicsi fagyasztott leveles tészta (a lila zacskós Nowaco vált be legjobban nekem)
4 tojás, melyből 3-at keményre főzünk
friss vagy fagyasztott spenót
1-2 mackósajt, vagy más olvadós sajt
fokhagyma
5 dkg nagyon vékonyra szeletelt szalámi, sonka, felvágott, ami éppen van
tejföl
fehérbors

A spenótot fokhagymával, sóval olivaolajon fonnyasztottam, addig amíg krémszerűvé vált. Ekkor belekevertem a mackósajtot és hagytam hűlni.


A leveles tésztát téglalap alakúra nyújtottam és az egyik felére rápakoltam sorjában a szalámi karikákat, rákentem a spenótos krémet, majd a tetejére mentek a felkarikázott főtt tojások. Kicsi só még a tojásokra, majd a tésztát könyv szerűen „becsuktam”, ezzel belülre került minden töltelék. A széleit egyik oldalon kezdve felhajtogattam egy kicsit és villával jól lenyomkodtam.

A tetejét késsel megszurkáltam és tojássárgájával megkentem. Sütőpapírra tettem, mert a tojássárgája kegyetlenül rá tud égni a tepsire.


Légkeveréses 180ºC-os sütőben 40 perc alatt gyönyörű barnára sütöttem.

Miközben sült a rétes, tejfölből egy kis olivaolajjal, lime lével, sóval, mustárporral és egy nagy adag friss snidlinggel mártogatóst kevertem ki.


A rétest a sütőből kivéve 10 percig hagytam pihenni, így könnyebben lehetett szeletelni. A tányérra téve a tetejére kanalaztam a mártogatósból, ami  életre keltette az ízeket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése