2014. július 28.

Paella sült paprikával

A paella nagyon jó dolog rákkal, kagylóval, de most megpróbálkoztam egy könnyű nyári zöldséges változattal és igazán üdítőre sikerült.



Hozzávalók:

1 csésze (250 ml) rizottó rizs
kb. 1 liter Paella fűszerkeverékkel készített alaplé
1 kiskanál vöröshagymakrém
1 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
chilipehely
5 db ecetes sült paprika
pár darab kimagozott fekete oajbogyó
füstölt pirospaprika
rukkola vagy madársaláta a tálaláshoz

A paella fűszerkeverékből nekem a Cannamela márkájú van. 
Ennek hiányában zöldségleves alaplé is tökéletes egy kis 
sáfránnyal (kurkumával) , édesköménnyel, füstöl piros paprikával 
kiegészítve.

Egy széles serpenyőben feltettem egy kis olivaolajon a hagymakrémet és a fokhagymát, majd beleöntöttem a rizst és jól átforgattam. Felöntöttem az alaplével, elkevertem és forrás után már nem nyúltam hozzá, hanem szép lassú lángon hagytam készre főni.


A paella úgy jó, ha az alja kicsit odakap. Nem kell nyilván szénné égetni, de egy kis pír csak jót tesz neki.

Amikor már szinte az összes levét felvette a rizs, a tetejére rendeztem a sült paprikákat és rákarikáztam az olajbogyót. Pár percet még adtam neki, így minden át tudott a tetején melegedni.



Ennyi mindössze ☺ 
Rukkolával tálaltam, tökéletes nyári ebéd volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése