2014. július 9.

Cukkini kolbásszal, barna rizzsel töltve

Kaptam az egyik szomszédasszonyomtól egy szép, méretes, kb. 30 cm hosszú cukkinit ☺ Több minden is megfordult a fejemben, de aztán a töltött változat mellett döntöttem .....  sajnáltam volna feldarabolni ezt a szép példányt.



Hozzávalók:

1 tökméretű cukkini
1 zacskó előgőzölt barna rizs (125 gr-os)
½ szál kolbász – nálam a Pick féle Dárdás volt
3-4 evőkanál joghurt vagy tejföl
reszelt sajt (Parmezán, Grana Padano)
vöröshagymakrém
kapor
snidling
színesbors
chilipehely
citromlé

A cukkinit hosszában félbevágtam és egy erős evőkanállal kikapartam a magjait. Fontosnak tartottam valahogyan előpárolni egy kicsit, hiszen a töltelékben már minden főtt lesz, annyi időre megy csak a sütőbe, hogy összesüljön, az ízek összeérjenek.

Egy nagy tepsibe belevaló rácsot tettem és rátettem a sóval, chilipehellyel és borssal megszórt félbevágott cukkiniket. Vizet öntöttem alá, kb. 1 ujjnyit és alufóliával letakartam, jól lezárva. A gázra tettem oda, a kevés víz pillanatok alatt fel is forrt és a gőzben néhány percig párolódott a cukkini. Ennyi elég is neki, de ennyi kell.


A barna rizst zacskóstól sós vízben megfőztem, majd lecsepegtettem és félretettem. Olivaoljara egy kevés vöröshagyma krémet nyomtam, majd ment is rá a felkarikázott kolbász. Éppen csak átforgattam, hozzáadtam a rizst és megszórtam snidlinggel és kaporral.

Az előbb használt tepsit vékonyan kikentem olivaolajjal. Megtöltöttem a rizzsel a két fél cukkinit, majd a joghurtot egy kis sóval, citromlével és jókora adag kaporral elkevertem és elosztottam a tetején.

A reszelt sajt zárta a sort, majd koronaként rákerültek a kápia paprika szeletek (opcionális).


 180ºC-on légkeveréses sütőben 35-45 őercet sütöttem, addig, amíg a teteje szépen megpirult.

Finom, könnyű, igazi kánikulai ebéd. Konklúzió: a cukkini szerkezetéből adódóan szinte eltűnik, lévén nagy része víz. Tökből feltehetően kicsit „vastagabb” étel születik (de csak kicsit) a tököt azonban hosszabb ideig párolnám, mielőtt megtöltöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése