2014. június 19.

Omlett újkrumplival

Az omlett nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető és tetszés szerint variálható. Tipikusan beledobálhatunk sok olyan dolgot, amit a hűtőben találunk, ami esetleg a hétvégi ebédből megmaradt. Ezt tettem én is, az összetétel teljesen alkalom szerű.



Gyerekként nagyon sokszor ebédeltünk karikára vágott, megsütött krumplira ütött tojást, vagyis valami hasonlót. A krumpli – tojás páros már akkor is ízlett.

Hozzávalók:

megmaradt petrezselymes újkrumpli
1 db sárga cukkini – csak mert ez megmaradt korábbról
2 db fonnyadozó paprika
1 gerezd fokhagyma
2 tojás
parmezán v. grana padano sajt
fűszerek tetszés szerint (pirospaprika, fehérbors, csípős paprika stb.)
friss petrezselyem


A cukkinit csíkosra hámoztam, a petrezselymes újkrumplit előkészítettem, a paprikákból csíkokat vágtam, a sajtot lereszeltem.

Olivajat öntöttem a serpenyőbe és beledobtam a vékonyra szeletelt fokhagymát.  
Először a zöldpaprikákat pirítottam egy kicsit, majd ment rá a cukkini. Sóztam, és fehérborssal fűszereztem. Addig sütöttem kevergetve, rázva, amíg a cukkini kezdett kicsit megpirulni, de még nem puhult meg.

Közben gyorsan felvertem a tojásokat, beletettem a reszelt sajtot és egy kevés pirospaprikát.

Az újkrumplinak csak át kellett melegednie, így ezt is a serpenyőbe borítottam és hagytam jól átforrósodni.

Ráöntöttem a tojásos keveréket és kezdtem sütni. Közben a sütő grill fokozatát is beizzítottam. Amikor már kellemesen megsült az omlett alja, egyszerűen betoltam a grill alá és adtam neki pár percet, hogy felülről is lepiruljon.


Azonnal tálaltam és a tányéron megszórtam még egy nagy adag frissen durvára vágott petrezselyem zölddel. Paradicsomsalátával pazar ebéd kerekedett ki belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése