2014. június 23.

Lazac zelleres-mazsolás lencsesalátával

Mai összeállításom egyik elemét, a lencse salátát Hugh Fearnley Whittingstall módra másodszorra készítettem el. Sikerült ugyanis francia típusú Puy-i lencsét vennem ☺. Előzőleg a konzerv lencse nagyon nem volt jó választás.



A lazac sütését most a legegyszerűbb módon oldottam meg, mert a salátával kellett foglalatoskodni többet.
Pácolt lazacszeletet vettem (Aldi féle BBQ lazac „Toscana” páccal) és csak megkentem egy kis olivaolajjal és a grill serpenyőben először a bőrös, majd a másik  oldalát is kb. 4-4 perc alatt megsütöttem.

A lencsesaláta Hugh 3 jó dolog... elvét követi:

12-13 dkg puy-i lencse (másmilyen is jó, de a konzervet nem ajánlom)
1 öklömnyi zellergumó
1 marék mazsola vegyesen is lehet, arany- és görög
1/2 citrom leve
oliva olaj
1 babérlevél
1 gerezd fokhagyma
1-2 evőkanál narancslé vagy almalé, ha van
frissen őrölt szinesbors
durvára vágott petrezselyem


A lencsét Hugh leírását követve főztem meg: először egy kevés vízben felforraltam, majd 1 perc után leöntöttem a vizet róla. Friss vízzel újra feltettem főni, beletettem 1 gerezd fokhagymát hámozás nélkül, kissé összenyomva és 1 babér levelet. A petrezselyem szárát apróra vágva is hozzátettem. Annyi víz kell, ami kb. 1 ujjnyival ellepi. Fedő alatt 15-18 perc kellet neki, hogy ne legyen nyers, de ne is menjen szét.

A mazsolát egy kisebb szűrőben a készülő lencse fölé tettem, így a gőzben meg tudott egy kicsit puhulni.

A kész, leszűrt lencsére olivaolajat csurgattam, megsóztam (ekkor és nem korábban!) őröltem rá egy kevés borsot, jól összeforgattam és hagytam hűlni. A fokhagymát és a babérlevelet eltávolítottam.


A zellert nagy lyukú reszelőn lereszeltem és azonnal citromlevet csurgattam rá, hogy fehér maradjon. Beletettem a mazsolákat és az időközben kihűlt lencsét is és keverés után hagytam egy fél órát összeérni az egészet. Tálalás előtt megszórtam durvára vágott petrezselyem zölddel.

Tényleg nagyon különleges ez a saláta, a nyers zeller az egyik kedvencem és így egy igazi - akár télen is megvalósítható – vitamindús salátát lehet összehozni. Külön-külön megvannak az ízek, ahogy esszük, de mégis egységessé áll össze J

A lazaccal pedig egy fejedelmi ebéd lett belőle.

2 megjegyzés:

  1. Hú ez nagyon finom lehet. Pontosan igy sütöm én is a lazacot, nem szabad kiszáritani, igy marad zaftos.
    A zeller nagyon finom, nekem is van egy zeller saláta receptem ami mindig siker. Ha van kedved próbáld ki.
    http://susannekocherei.blogspot.de/2013/05/zeller-salata.html
    Boldog Ùjévet kivánok és sok jó finom füszeres receptet továbbra is. Üdvözlettel Susanne

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, viszont kívánom :) A recepted jó, zeller jöhet minden formában, köszi :)

    VálaszTörlés