2014. május 28.

Paradicsom-tészta-kéksajt – 3 jó dolog...

... a tányéron egy újabb ízletes hármas... megint Hugh Fearnley Whittingstall nyomdokain, csak egy kicsi változtatással ☺
Ez az étel még a télen került fel a bakancslistámra... amikor láttam, milyen csodásan néz ki a színes kis koktélparadicsomokkal. Az ízében biztos voltam, hogy csak jó lehet.



Amint megláttam az Aldiban a színes kis paradicsomokat, el is dőlt a kérdés. A másik két hozzávaló beszerzése már nem jelentett problémát.



Hozzávalók (2 – 3 adag) :

25 dkg durum tészta – farfalle, penne, de mindenképpen rövid tészta
30-40 dkg különböző színű koktélparadicsom
10 – 15 dkg kéksajt
2 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
olivaolaj
színes bors
citromlé és/vagy borecet
bazsalikom levelek

Előkészítésként a paradicsomokat már reggel kivettem a hűtőből, hogy szoba hőmérsékletűre melegedjenek, megmostam, majd megtörölgettem őket.


Ebéd előtt 1 órával olivaolajat öntöttem egy nagyobb tálba, beletettem a szeletelt fokhagymát, sóztam, őröltem rá egy kevés színes borsot és citromlevet adtam hozzá. A koktélparadicsomokat félbevágtam és beleforgattam az olajos keverékbe. Néhány friss bazsalikom levelet is beleforgattam, csak úgy egyben hagyva, az íze miatt. Időnként átforgattam az egészet.

Amikor a tésztavizet odatettem, bekapcsoltam a sütőt 50ºC-ra és betettem a paradicsomokat meg a tálaláshoz használt tányérokat átmelegedni.
Ezen étel különlegessége az, hogy a paradicsomok nyersek, csak rákerül a forró tészta, de ebből az is következik, hogy hideg tányérban pillanatok alatt kihűlne az egész.

A tésztát al dentére főztem, leszűrtem és rögtön a tálba tettem az olajos paradicsomokra. Jól elkevertem, majd tálaltam.


A tányéron reszeltem rá a kéksajtot, ami megkoronázta az ízélményt. Hibátlan, friss, pazar ízek.... hiába, Hugh nem tud hibázni, érdemes minél több ötletét kipróbálni.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon kis egyszerű, és nagyon finom. Tipikus példa, hogy néhány jó alapanyag, mire képes.

    VálaszTörlés
  2. Egyet értünk, mint mindig. :)

    VálaszTörlés
  3. Ilyen finomságot én is szoktam csinálni.

    VálaszTörlés