2014. május 11.

Epres tejes pite

... egy falatnyi reberbara kóstolóval. Több clafoutis receptet nézegettem mostanában, mert alapvetően szeretem az ilyen, vastag palacsinta állagú süteményeket. Rebarbarát pedig nem ettünk még, így egy füst alatt gondoltam, megkóstoljuk azt is.



Ahány recept, annnyi féle, a francia szakácskönyvemben lévőben egész más arányok szerepelnek, mint a neten látott receptekben, ugyanakkor a só következetesen ki van hagyva, ami nélkül nekünk nem működnek a sütemények. Ezért hódmezővásárhelyi nagymamám tejes pite receptjét vettem alapul, és abba kombináltam bele a gyümölcsöket, a végén még egy kis pirított mandulával megspékelve. Kicsit azon is variálni kellett, mert az gyümölcs nélkül készül (jön majd valamikor a recept ☺ ).
Hozzávalók: (IKEÁ-s kb. 30 cm-es piteformához) :
3 egész tojás
1 csapott mokkáskanál só
2 dl tej
1 evőkanál tejföl
1 nagy lisztes lapát finom liszt (10-12 dkg)
5 púpozott evőkanál kristálycukor (12-13 dkg)
½ rúd vanilia belseje kikaparva + 1 zacskó Burbon vaniliás cukor
1 késhegynyi szódabikarbona
1 löttyintésnyi citromlé
1 szál rebarbara 2-3 mm-esre szeletelve (kóstoló gyanánt, mutatóba ☺ )
25-40 dkg eper (nem mértem), annyi ami félbevágva kényelmesen elosztható a formában)
1 maréknyi szeletelt mandula serpenyőben szárazon megpirítva
vaj
A piteformát vajjal jól kikentem.
Az epret megmostam, szárítottam és félbevágtam, a rebarbarát meghámoztam és felszeleteltem.
A tojásokat a sóval és a cukorral jól felvertem, beletettem a vaniliát, a citromlét, majd a kanál tejfölt is. Beleszórtam a lisztet és a szódabikarbonát, a tejet pedig fokozatosan hozzáöntve símára kevertem a robotgéppel.


A piteformában elosztottam a gyümölcsöt, majd ráöntöttem a masszát. A tetejére még szeleteltem a vajból.
Előmelegített, 170ºC fokos sütőben légkeveréssel 35 percig sütöttem.
Amikor kivetem, rögtön rászórtam a vaniliás cukrot és elosztottam rajta a pirított mandulát.
Porcukorral meghintve langyosan tálaltam.
A pite finom lett, jól illenek hozzá a gyümölcsök. Almásan, körtésen is el tudom képzelni. A rebarbara viszont nem igazán nyerte el a tetszésünket. Kompótot is készítettem szegfűszeggel belőle, de az igazi ellenállhatatlanságot nem sikerült felfedeznünk benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése