2014. május 14.

Epres - spárgás rizottó

... és még valami, ami újdonság volt számomra. Szép, sárga színű, különlegesség... a sárga cékla. Eddig csak láttam, de kóstolni nem volt alkalmam, most viszont megláttam a piacon, így 1 db-ot rögtön meg is vettem. Az eper – spárga párost pedig Cheffeleség-nél láttam korábban, azóta is fentem rá a fogam ☺
Összehoztam hát a két dolgot egy csodás, vidám színű friss, könnyű rizottóban:



Hozzávalók (2 adag):

1 csésze rizottó rizs
1 csomag zöld spárga
1 db sárga cékla
5 – 6 szem eper
1 csokor friss kapor
kevés vöröshagymakrém
2 gerezd fokhagyma
citrommal ízesített olivaolaj (ennek hiányában natúr olivaolaj és citromlé + reszelt citromhéj)
1 – 1,5 dl félédes fehérbor
2-3 dkg vaj
kb. 1 liter zöldség alaplé
zöld chilipehyely
  
A sárga céklát „vakon”  (próba szerencse alapon) készítettem elő, mivel fogalmam sem volt, hogy menyi idő alatt puhul meg. Az árus szerint úgy, mint a lila, de kiderült, hogy kevesebb is elég neki. Kis cikkekre szeletelve tűzálló tálba tetem sóval és citromos olivaolajjal és 4 percre betettem a mikróba. Pont ropogós maradt, ahogy akartam.

A szárított zöldséget teaszűrőbe tettem és vízbe lógatva egy kis sóval elkészítettem az alaplevet. Amikor felforrt, szűrőben fölé tettem az előkészített spárgát és fedővel letakartam. A spárga gőzölődött, amíg a rizzsel foglalkoztam.


Nagy méretű serpenyőt választottam most, olivaolajra egy kis vöröshagymakrémet, vékonyra szeletelt fokhagymát és chilipelyhet dobtam. Kicsit átforgattam, majd ment rá a rizs. Jól elkevertem, kicsit pirítottam és hozzáadtam a bort. Gyors keverés közben hagytam is elforrni. Ezután már a forró zöldség alaplevet adagoltam merőkanalanként és közben folyamatosan kevertem a rizst.

Amikor a rizs félig megfőtt (8-10 perc után) hozzátettem a céklát is úgy ahogy volt, az olajos levével együtt. Tovább adagoltam az alaplét, de közben a spárga is elkészült. A szárakat levágtam, kisebb darabokra szeleteltem és a rizshez adtam. A fejeket félre tettem.

A kaprot késsel összevágtam és a rizsre szórtam. Ízesítettem még egy kis sóval és amikor teljesen elkészült, rádobtam a vajat. Elzártam a gázt, a vajat beleforgattam, elkevertem és elrendeztem rajta a spárga fejeket, valamint a negyedekre vágott epret is. Fedővel letakartam, és 5 percig hagytam pihenni, így az eper is át tudott melegedni.


A fedőt felemelve mennyei illatok szálltak fel ☺

Tálaltam, még egy kis friss kaporral díszítettem, hogy fokozzam az amúgy is csodás látványt. Az ízek fantasztikusak, a spárga-eper igazi nyerő páros. A cékla nagyon finom, lágy, kevésbé földes ízű, mint a lila testvére. Ha a mikrózás után egyből esszük, esetleg serpenyőben pirítjuk és pároljuk, a sárga színe jobban megmarad.

4 megjegyzés:

  1. De szeretem az ilyen színes ételeket! Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Ági :) Hát még az ízek, azok aztán fantasztikusak így együtt...

    VálaszTörlés
  3. Nahát Gabi, ez valami csodálatos!!!! Varázslatos vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, de tőled jött az ötlet, a fele dicsőség mindenképpen a Tied :)

      Törlés