2014. április 8.

Spanyol mandulás babsaláta

A fejtett bab jó dolog ☺ A levesen és a főzeléken túli világra vagyok kíváncsi, ezért szétnéztem a szakácskönyveimben. A Szakácskönyvtár sorozat Spanyol konyha könyvében fedeztem fel az alábbi csodás salátát. Bátran állíthatom, hogy varázslatos ízvilágba visz el.



Hozzávalók (2 kicsi vagy 1 nagy adag)

1 óriás fehér bab konzerv (vagy friss bab – ekkor 10 dkg kell belőle)
2 evőkanál olivaolaj
1 evőkanál sherry ecet
1 teáskanál méz
½  teáskanál dijoni mustár
fehérbors (vagy fekete, aki szereti)
babérlevél
1-2 evőkanál vékonyra szeletelt mandula
8-10 dkg kéksajt (nekem Gorgonzola volt itthon – a recept Cabrales sajtor ír)
snidling vagy petrezselyem a díszítéshez

Ha friss babot használunk, azt előző nap be kell áztatni, majd a saláta készítés reggelén sóval, babérlevéllel megfőzni és lehűteni szoba hőmérsékletűre. Ha konzerv babot használunk, azt le kell öblíteni és lecsöpögtetni, praktikus ezt is már reggel elintézni.

A megmosott és lecsöpögtetett babot egy tálba tettem és elkészítettem a dresszinget az olivaolajból, sherry ecetből, mézből, mustárból, sóval és fehérborssal. Mivel a konzerv bab csak natúr lében készült, a dresszingbe tettem egy kevés őrölt babérlevelet, hogy ez az íz se maradjon ki a salátából. Alaposan összekevertem és ráöntöttem a babra.

A mandulát száraz serpenyőben óvatosan megpirítottam és azonnal, még forrón a salátára szórtam.  Az egészet jól összekevertem és félretettem, hogy az ízek összeérjenek.

Tálaláskor rámorzsoltam a kéksajtot és néhány szál friss snidlinggel díszítettem.


Nem vagyok híve annak, ha egy receptben „elhagyható” megjegyzést írnak oda valamelyik összetevő mellé – mert akkor már nem AZ az étel. Ebben az esetben ez fokozattan igaz: a lelke vész el, ha bármit kihagyunk belőle. Így és csak így érdemes kipróbálni, mert az ízek és állagok együttese fantasztikus.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése