2014. április 3.

Spaghetti puttanesca

vagyis a „rosszlányok” spagettije ☺. A Szakácsmustra nevű játék 3. fordulójához érkeztünk, amikor is Kisildi házigazdaként Nigella Lawsont választotta. Nigellától eddig nem készítettem el egy-az-egyben semmit,  ezért kíváncsian vettem górcső alá az olaszos Nigellát, vagyis Nigellissimát. Így született meg ez az intenzív ízű tésztaétel. Az eredeti recept itt található.


 Hozzávalók (2 adag):

25 dkg durum spagetti
5-6 db olajban eltett szardella filé
2 gerezd fokhagyma
1 doboz konzerv paradicsom, vagy fűszeres paradcsom mártás
15-20 db fekete kimagozott olajbogyó
1 evőkanál kapribogyó durván összevágva
chili pehely ízlés szerint, de mindenképpen csípősnek kell lennie
petrezselyem és/vagy friss erőspaprika a tálaláskor

Sajttal is meg lehet szórni, kipróbáltam és úgyis finom.

A spagettit a csomagoláson feltüntetettnél 1-2 perccel kevesebb időre feltettem forrásban lévő sós vízben főni.

Egy kevés olivaolajra rátettem a szardellafiléket és a vékonyra szeletelt fokhagymát és elkezdtem melegíteni. Folyamatosan kevertem, a szardellákat szétnyomkodtam, de vigyáztam, hogy a fokhagyma ne égjen meg.
Hozzátettem a felkarikázott olajbogyókat, és hozzáöntöttem a paradicsomot. Az egyszerűség kedvéért zöldfűszerekkel ízesített sugo mártást használtam. A konzerv darabolt paradicsom szerepel a receptben, de ahhoz azért legalább a bazsalikom nekem kívánkozik.
Hozzáadtam a kapribogyót is és félrehúztam addig, amíg a tészta el nem készült.


A tésztát csak spagettiszedő kanállal kiemeltem a vízből, kicsit lecsöpögtettem és rátettem a mártásra. Így jutott egy kevés a főzővízből, ami selymesebbé tette azt.  A spagetti is készre tudott főni az 1-2  perc alatt, amíg tűz fölött összeforgattam az egészet.

Tálaláskor a tetejére tettem néhány vékony szelet hegyes erős paprikát és egy kis petrezselymet. Hogy a rosszlány feeling is meglegyen, elővettem a piros-fekete sálamat, azzal terítettem meg neki ☺


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése